מחיר חוות דעת רפואית לבית משפט

חוות דעת רפואיות נכתבות במגוון של תחומים משפטיים אשר כוללים בין היתר, את תחום הנזיקין, תחום דיני עבודה ועוד. המטרה בחוות דעת רפואית לבית משפט, להציג עמדה של מומחה, בנוגע לנושא מסוים שנידון בהליך משפטי של תביעה, בבית משפט. חוות דעת רפואית עוזרת לשופט להכריע את המשפט, במצבים בהם אין בידיו את המידע הנדרש לכך.

 

 

גיבוש של חוות דעת רפואית

ככלל, חוות דעת רפואיות לבית משפט מתגבשות באופן הבא:

  • בדיקה מקיפה של התובע ע"י המומחה שאחראי על כתיבת חוות דעת.
  • סקירה של הנסיבות שהובילו למצב הרפואי או לנזק ממנו סובל התובע.
  • גיבוש דעה בנוגע למצבו הרפואי הקודם של הנבדק ע"י הרופא המקצועי.
  • בחינת קשר של סיבתיות בין הנזק הנגרם לתובע ובין האירוע שגרם לכך.
  • כתיבת חוות דעת מפורטת ומקצועית ע"י המומחה.

 

מחירים

מחיריהם של חוות דעת רפואיות, נקבעים בהתאם לאלמנטים שונים. באופן כללי, מחירה של חוות דעת רפואית עשוי להיאמד בכמה אלפים וליתר דיוק, טווח המחירים בדרך כלל נע בין 20,000 – 3,000 ש"ח. ייתכנו מצבים בהם מחירה של חוות הדעת הרפואית אף עשוי להיות גבוה יותר.

מחיריהם של חוות דעת רפואיות נקבעים על פי המורכבות של המקרה המטופל בתביעה ולפיכך, ככל שמדובר במקרה רפואי מורכב או מסובל יותר, כך מחירה של חוות הדעת עשוי להיות יקר יותר.

בנוסף לכך, מחירי חוות דעת עשויים להשתנות בהתאם לתחום הרפואי, כך שייתכן שכתיבת דעת שתחום רפואי אחד תהיה זולה יותר מכתיבת חוות דעת בתחום רפואי אחר ומכאן עשוי לנבוע פער המחירים בין חוות הדעת השונות. למידע נוסף בנושא, היכנסו לאתר forum-md.co.il.

 

תשלום על חוות הדעת הרפואית

ככלל, חוות דעת רפואית נחשבת לאחת מהוצאות המשפט. במידה והתובע יגיש אותה בתחילתו של ההליך המשפטי, אזי העלות בגין עריכתה בדרך כלל תחול עליו. יחד עם זאת, במידה וחוות הדעת תהווה בסיס אשר לפיו יקבעו פיצויים בשיעור גבוה, העלות בגין חוות הדעת תכוסה בזמן קביעת הסכום.

בנוסף לכך, יתכנו מצבים שבהם התביעה מתקבלת והצד הנתבע יחויב לשלם את הוצאות המשפט אשר כוללות גם את הוצאות כתיבת חוות הדעת הרפואית.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית לבית משפטית נכתבת ע"י רופא מומחה בסוגיות שונות של חקיקה ופסיקה ומטרתן להוות ראיה עבור מצבו הרפואי ו/או עבור הנזקים מהם סובל התובע. מחיריהם של חוות משתנים בהתאם לפרמטרים שונים אך לרוב, ממוצע טווח מחירי חוות הדעת עשוי להיאמד בכמה אלפי שקלים.

רופא מכין חוות דעת רפואית
רופא מכין חוות דעת רפואית
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח קיסרי
רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל

עריכת ניתוח בחו"ל היא לעיתים קרובות הפיתרון היחיד, או הפיתרון הטוב והנכון ביותר במקרים מסוימים. הן מערכת הבריאות והן ביטוחי הבריאות הפרטיים, מכירים בעובדה שיש

קרא עוד »
אירופאית ראשית
אזרחות אירופאית

אלפי ישראלים פונים בכל שנה לרשויות בפורטוגל וזאת על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית. מהם היתרונות באזרחות הזו? כל הפרטים.   אזרחות אירופאית – שפע של

קרא עוד »