רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל

עריכת ניתוח בחו"ל היא לעיתים קרובות הפיתרון היחיד, או הפיתרון הטוב והנכון ביותר במקרים מסוימים. הן מערכת הבריאות והן ביטוחי הבריאות הפרטיים, מכירים בעובדה שיש מקרים שבהם ניתוחים מצילי חיים, או כאלה היכולים לשפר במידה ניכרת את סיכויי ההחלמה של המטופל, נערכים בחו"ל. זאת, כיוון שהפתרונות הרפואיים שמציעה מערכת הבריאות בישראל אינם מספקים. בנוסף, אזרחים ישראלים השוהים בחו"ל ומסיבות שונות מגיע לבית חולים מקומי, עוברים ניתוחים שאינם סובלים דיחוי. ואולם לא פעם קורה, שאותם מנותחים נפגעים כתוצאה מרשלנות רפואית. האם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל? ואם כן – כיצד ניתן לבצע את הליך התביעה? בשורות להלן נעסוק בנושא שאיננו שכיח, אבל חשוב מאד להיות מודעים אליו.

 

רשלנות רפואית בחו"ל – האם זה אפשרי

באופן עקרוני, תביעת רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת בכל מקום. בכל רחבי העולם, המודעות לנושא הרשלנות הרפואית נמצאת בעלייה. הטכנולוגיה המודרנית והיכולת שלה תטפל גם במקרים עדינים ומסובכים, מצמצמת מאד את שולי הטעות האפשריים שהיו קיימים ברפואה עד לא מכבר. אם הפגיעה במנותח אכן ארעה, או לכל הפחות יש חשד שארעה עקב רשלנות רפואית כהגדרתה, וגם אם האירוע היה בחו"ל ולא בישראל, יש עילה ויש אפשרות תיאורטית להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל. עם זאת, כדאי לפנות למומחה שיבחן את כל המסמכים הנוגעים בעניין, על מנת שלא להתחיל תהליך, שהוא מלכתחילה מסובך ומרכב יותר מתביעת רשלנות רפואית בישראל.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית בניתוח בחו"ל

כאמור, הגשת תביעה כנגד רופא אחד, קבוצת רופאים או מוסד רפואי בחו"ל בגין רשלנות רפואית, הינו תהליך מסובך שקשה מאד לראות איך ניתן לסיים אותו בהצלחה באופן עצמאי. בראש וראשונה, את התביעה ניתן להגיש כנגד מי שביצע את הרשלנות הרפואית, אך ורק אם הוא מגיע למדינת ישראל בעצמו, ומקבל לידיו את התביעה. אם מדובר בתביעה כנגד מוסד רפואי, אזי נציג המוסד הרפואי צריך לקבל לידיו את כתב התביעה בישראל. בנוסף, לא בטוח שהתביעה תתנהל בישראל, והדבר תלוי במידה רבה בחוקי המדינה שבה בוצעה עוולת הרשלנות הרפואית.

אחד הדברים שחייבים לקחת בחשבון בעת הגשת תביעה העוסקת ברשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל, הוא שמדובר בנושא בעייתי, הדורש ליווי ותמיכה מקצועית ומהימנה. אחרת, כל כמה שתביעת הרשלנות הרפואית תהיה צודקת, היא עלולה להידחות על הסף. משרד עורך דין פייל ושות' מתמחה בתחום עוולת הרשלנות הרפואית, בארץ ובחו"ל. כדאי ליצור קשר כעת, ואחד מעורכי הדין המקצועיים שלנו יחזור אליך בהקדם. להמשך התהליך.

אם יש לך עניין ברכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שתהיה איכותית ויעילה, ותכסה חלק נכבד מהבעיות העלולות להתעורר תוך כדי הנסיעה, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם. פייל ושות' משרד עורך דין. אמון על טיפול בכל הקשור בביטוח הנסיעות, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בנסיעות עבודה.

למידע נוסף: https://www.df-law.co.il

רופאים בניתוח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אירופאית ראשית
אזרחות אירופאית

אלפי ישראלים פונים בכל שנה לרשויות בפורטוגל וזאת על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית. מהם היתרונות באזרחות הזו? כל הפרטים.   אזרחות אירופאית – שפע של

קרא עוד »