האם יש דרך להשיג מזונות אישה מבלי לפגוע בבן הזוג לשעבר?

היכרות עם האופן שבו בית הדין הרבני מתייחס לכל מקרה של פירוק התא המשפחתי יכולה לעזור להבין האם קיימת דרך להשיג מזונות לאישה בלי שבן הזוג לשעבר ייפגע. במאמר הבא נסביר מהן העילות לשלילת מזונות ומה עושים כדי להצדיק את התנהגות האישה על מנת לשמור על הזכות לקבלת מזונות.

בית דין רבני יכול להחליט על שלילת מזונות אישה ומזונות ילדים בנסיבות שונות. אמנם יש הבדל בין מזונות אישה לבין מזונות ילדים, אבל בית הדין הרבני הוא זה שמוסמך לקבוע בסוגיה. לכן, לעיתים קרובות אותן עילות שרלוונטיות לשלילת מזונות אישה גם יכולות להיות רלוונטיות לשלילת מזונות ילדים. עם זאת, מדובר על מקרים יחסית נדירים.

מה שיותר שכיח זה מצב שבו שוללים את זכות האישה למזונות. בגלל שהדין בנוגע למזונות הוא דתי, המקרים שבהם מכריזים באופן חד משמעי על שלילת זכות האישה למזונות הם אלו שבהם קיימות ראיות לכך שהיא בגדה בבעלה. מלבד בגידה, גם עזיבת הבית על ידי האישה עלולה לפגוע בזכותה למזונות – כל עוד היא אינה מוצדקת.

 

איך מחליטים מהי עזיבת בית מוצדקת?

השאלה הרלוונטית גם מבחינה דתית וגם מבחינה משפטית היא איך בכלל אפשר לקבוע האם העזיבה של האישה את הבית הייתה מוצדקת. זו שאלה הרת גורל עבור התא המשפחתי ובעיקר עבור האישה, כי היא כאמור קובעת האם היא תהיה זכאית למזונות. לכן, צריך לדעת מה קובע החוק ובית הדין הרבני ובמידת הצורך להתייעץ עם בעלי מקצוע.

באופן כללי, כל מקרה של עזיבה מוצדקת את הבית אמור להיבחן בנפרד. כך למשל מקרים שבהם אישה עוזבת את הבית בגלל שהיא ספגה אלימות מבעלה בדרך כלל לא ישללו ממנה או מילדיה את הזכות לקבל מזונות. לעומת זאת, אישה שמסרבת לקיים יחסי אישות עם בעלה – בין אם הסיבה מוצדקת ובין אם לא – עלולה להתמודד עם סירוב לתשלום המזונות.

 

הגדלת הסיכוי להשגת מזונות אישה

באופן עקרוני, אישה זכאית לדמי המזונות שלה כאשר התא המשפחתי מתפרק ובית הדין הרבני מסכים להשלמת התהליך עד קבלת הגט. יתרה על כך, אישה זכאית לדרוש את דמי הכתובה שלה כל עוד אין הסכם ממון אחר שנחתם לפני או אחרי הנישואין. לכן בפועל מקרים שבהם אישה לא מקבלת את דמי המזונות שלה אינם שכיחים, בעיקר אם מקפידים להתייעץ עם עורך דין.

התייעצות עם עורך דין מגדילה את הסיכוי להשגת מזונות אישה ומזונות ילדים. כאשר עורך דין מעורב בתהליך, זה אומר שיש גורם חיצוני שבוחן את פרטי המקרה ומייצג את האינטרסים של האישה והילדים מול בית הדין הרבני. במידת הצורך, הוא גם יכול לסייע להם בהגשת תביעה משפטית.

 

תעודת נישואין קרועה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח קיסרי
רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל

עריכת ניתוח בחו"ל היא לעיתים קרובות הפיתרון היחיד, או הפיתרון הטוב והנכון ביותר במקרים מסוימים. הן מערכת הבריאות והן ביטוחי הבריאות הפרטיים, מכירים בעובדה שיש

קרא עוד »
אירופאית ראשית
אזרחות אירופאית

אלפי ישראלים פונים בכל שנה לרשויות בפורטוגל וזאת על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית. מהם היתרונות באזרחות הזו? כל הפרטים.   אזרחות אירופאית – שפע של

קרא עוד »