מתי צריך לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות עבודה?

ברוב המקרים, עובדים אינם יכולים לתבוע את מעסיקיהם בגין פגיעות בעבודה. אבל יש גם מקרים יוצאים מן הכלל. אז מתי תוכלו לתבוע את המעסיק שלכם? נענה כאן על כל השאלות הנפוצות ביותר בנושא לתביעה בגין תאונת עבודה.

 

מדוע מרבית העובדים אינם יכולים לתבוע את מעסיקיהם בגין פגיעות בעבודה?

חוקי הפיצויים של מקומות עבודה רבים במדינה מונעים מהעובדים לתבוע את מעסיקיהם בגין פגיעות בעבודה ברוב הנסיבות. הסיבה לכך היא שהוחלט כי עדיף שלעובדים תהיה גישה לפיצויים כלשהם ללא קשר לאשמה, שיתקבלו בצורה של תגמולי פיצויים לעובדים, במקום לדרוש מהעובדים להוכיח כי מעסיקיהם אחראים לפגיעה שלהם.

כתוצאה מכך, חוקי פיצוי עובדים קובעים את מה שמכונה "חסינות מעבידים". על המעסיקים לשלם תגמולי פיצויים לעובדים ללא קשר לתקלה; אך בתמורה לקבלת אחריות זו, הם חסינים מפני מרבית תביעות הפגיעה בגין העובד.

 

אילו מקרים חריגים מבטלים את חסינות המעביד בגין פגיעות בעבודה?

אמנם למעסיקים יש חסינות רחבה מפני תביעות נזקי גוף, אך חסינות זו אינה מוחלטת. להלן כל הדוגמאות למצבים בהם יתכן שתוכלו לתבוע את המעסיק שלכם:

  • המעסיק שלך גרם לפגיעה שלך בכוונה – אם תוכל להוכיח שהמעסיק שלך גרם לפציעה שלך בכוונה, אתה יכול לבקש פיצוי מלא בגין הפסדיך הכספיים הקשורים לפציעה.
  • מעסיקך נהג ברשלנות גסה – לעובדים יש עילה לתבוע את מעסיקיהם בגין פגיעות בעבודה ומחלות הנובעות מ"רשלנות קשה "של מעסיקיהם.
  • המעסיק שלך דחה את תביעת הפיצויים של עובדיך בתום לב – מניעת פיצויים ממך, על אף שהם מגיעים לך, מספקת עילה לתבוע את המעסיק שלך. עם זאת, יתכן שתצטרך למצות את כל האפשרויות מול החברה לפני הגשת התביעה.
  • המעסיק שלך ייצר את המוצר שפגע בך – אם נפגעת בתאונה בה מעורב מוצר פגום שיוצר על ידי המעסיק שלך, ייתכן שתוכל לתבוע את מעסיקך בגין "אחריות מוצרים".

 

איך אדע אם אני יכול לתבוע את המעסיק שלי?

החוק משתנה בהתאם לסיטואציות שונות, ולא תוכל לדעת בוודאות האם יש לך עילה בגינה תוכל לתבוע את המעסיק שלך אם לא תפנה לעורך דין. כדאי לחפש עורך דין שמתמחה בתחום שקשור לתאונה שהתרחשה לך. לדוגמה, אם תאונת העבודה שלך היא תאונת דרכים, מומלץ לחפש עורך דין תאונות דרכים. כך תדע שאתה מקבל אדם שהוא מומחה, ותוכל לסמוך עליו שיבצע את העבודה כראוי.

 

איך לבחור עורך דין עבור התביעה?

לא פשוט למצוא עורך דין אמין, שיהיה נעים לעבוד איתו, וגם לדעת שיספק את התוצאות. כדאי לבצע חיפוש מעמיק, לשאול חברים ומשפחה, לקרוא ביקורות בגוגל וברשתות החברתיות, ולבחור לבסוף את העורך דין שקיבל את התוצאות הטובות ביותר.

תאונת דרכים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח קיסרי
רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל

עריכת ניתוח בחו"ל היא לעיתים קרובות הפיתרון היחיד, או הפיתרון הטוב והנכון ביותר במקרים מסוימים. הן מערכת הבריאות והן ביטוחי הבריאות הפרטיים, מכירים בעובדה שיש

קרא עוד »
אירופאית ראשית
אזרחות אירופאית

אלפי ישראלים פונים בכל שנה לרשויות בפורטוגל וזאת על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית. מהם היתרונות באזרחות הזו? כל הפרטים.   אזרחות אירופאית – שפע של

קרא עוד »