רשלנות בהיריון – איך אפשר לדעת אם מה שעברתי נחשב לרשלנות?

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במהלך ההיריון היא מורכבת מאוד מכיוון שיש להוכיח שהנזק שנגרם במהלך ההיריון הביא לתוצאות הרפואיות הלקויות  של העובר או אימו. איך אפשר לדעת אם מה שעברתי נחשב לרשלנות – על כך במאמר הבא.

 

כיצד באה לידי ביטוי רשלנות רפואית בזמן היריון?

רשלנות רפואית בהיריון נובעת מכמה גורמים אפשריים: מעקב לא תקין של מהלך ההיריון, אבחונים שגויים או מאוחרים, אי יידוע ההורים על מומים אפשריים, טיפול תרופתי או רפואי לקוי. נשים בהיריון נדרשות לבצע סריקות אולטרה סאונד, סריקה מערכתית, שקיפות עורפית, בדיקת חלבון עוברי, מעקב אחר המשקל, בדיקות דם ושתן.

במקרים מסוימים הן יתבקשו לערוך בדיקות גנטיות ובדיקת מי שפיר. כל אלו אמורים למנוע מומים מולדים במיוחד בקרב נשים מבוגרות, נשים בהריון עם סיכון גבוה ונשים עם סוכרת הריונית. הבדיקות צריכות להיות מפוענחות במקצועיות ובמידה ויש חשד למומים מולדים יש ליידע את ההורים על ההשלכות של לידת העובר.

 

מה עושים אם העובר נולד עם מום?

ישנם מצבים בהם עוברים נולדים עם ליקויי ראיה, ליקויי שמיעה, ליקויים בגפיים, בכליות וכיוצא בזה שההשלכות שלהם ישפיעו על התינוק במהלך התפתחותו. הרופאים יכולים למנוע זאת במידה והם מבצעים את כל הבדיקות הדרושות ועוקבים בתדירות אחר האם במהלך ההיריון. במידה והם מאבחנים מומים הם צריכים להכין את ההורים לתוצאות.

ביחד עם זאת, עלולים להתגלות מומים שההורים לא ידעו עליהם בגיל מאוחר יותר. חשוב לדעת שניתן לתבוע רשלנות רפואית רק כשהילד יהיה בן 7 שנים ולהוכיח את הקשר בין המום שלו לרשלנות שנעשתה במהלך ההיריון. מצד שני, אם האישה ההרה נתקלת ברשלנות בעת הבדיקות לגבי מצבה, לא מקבלת טיפול ראוי ובשל כך בריאותה מתדרדרת, היא יכולה לתבוע מייד. כאשר אישה נפטרת במהלך ההיריון מרשלנות רפואית, בני משפחתה יכולים להגיש את התביעה.

 

איך אדע אם מה שעברתי נחשב לרשלנות רפואית?

כאמור, חוסר אבחון, אבחון שגוי או מאוחר ומתן טיפול תרופתי או רפואי לקוי הם הסיבות העיקריות לרשלנות רפואית במהלך ההיריון. נניח ויש לך בעיות גנטיות במשפחה ולא נשלחת בהיריון לבדיקות גנטיות וכתוצאה מכך יש מום לעובר, זוהי רשלנות רפואית. אפשרות אחרת היא שהבדיקות העלו ממצאים מחשידים אך הרופא לא התייחס אליהם ונגרם נזק.

בנוסף, למרות שהיה סיכוי סביר למנוע את הנזק ובכל זאת לא נעשו בדיקות למרות שהמצב חייב. לדוגמה, אי המלצה לבדיקת סיסי שלייה או מי שפיר או תשובה שגויה של התוצאות. כמו כן, מצבים שעלולים לסכן את האישה ההרה ולא עקבו אחריהם כפי שצריך. למשל, רעלת היריון, זיהום, סוכרת ועוד. בין היתר התעלמות מתלונות האישה, חוסר הגדרה של היריון בסיכון גבוה, חוסר התייחסות לגודל העובר, הערכה שגויה של הממצאים שיכלו לגרום למצוקה עוברית כמו היפרדות מהשליה, חוסר חמצן וכד'.

אישה בהריון מחזיקה את הבטן
אישה בהריון מחזיקה את הבטן
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
ניתוח קיסרי
רשלנות רפואית בניתוחים בחו"ל

עריכת ניתוח בחו"ל היא לעיתים קרובות הפיתרון היחיד, או הפיתרון הטוב והנכון ביותר במקרים מסוימים. הן מערכת הבריאות והן ביטוחי הבריאות הפרטיים, מכירים בעובדה שיש

קרא עוד »
אירופאית ראשית
אזרחות אירופאית

אלפי ישראלים פונים בכל שנה לרשויות בפורטוגל וזאת על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית. מהם היתרונות באזרחות הזו? כל הפרטים.   אזרחות אירופאית – שפע של

קרא עוד »