כל המידע הרלוונטי על החזר מס ולמה זה חשוב

מדינת ישראל היא מדינה יקרה מאוד ולא רק במזון ומשקאות, מגורים ובילויים אלא גם בכל הקשור לתשלומי המיסים השונים הנהוגים כאן. מרביתם של אזרחי המדינה הנם עובדים שכירים והפרשות המס שלהם מועברות באמצעות המעסיק ובהתאם לאחוז המס שקבע החשב שלו ומותאם לפקודת מס הכנסה. אולם, לא הרבה אנשים יודעים שבשל צורת העבודה של מס הכנסה והעובדה שהוא מבצע חישובים וחיובים אחת לשנה בלבד, בעוד אתם עשויים לחוות שינויים גם במהלך השנה, יש סיכוי גדול שבסוף השנה יגיעו לכם החזרי מס. מדובר בעודפים של כספי מיסים ששילמתם ומגיעים לכם בחזרה. כיצד ניתן לדרוש אותם?

 

כיצד ניתן לבדוק אם מגיעים לכם החזרי מס?

הבנתם שאולי מגיעים לכם החזרים ממס הכנסה ואתם אינכם יודעים ממה עליכם להתחיל וכיצד ניתן לבדוק בכמה כסף מדובר ואיך אפשר לקבלו. להלן האופציות העומדות לרשותכם –

 

נתונים באון ליין

העידן הדיגיטלי מאפשר לנו לבצע פעולות שונות באמצעות הרשת באון ליין, כך גם במקרה של בדיקת החזרי המס שמגיעים לכם. כל שעליכם לעשות הוא הוא לחפש סימולטור חינמי www.taxes-refund.co.il שיחשב עבורכם בהתאם לנתונים שתזינו לתוכו, את גובה החזר המס שמגיע לכם. לאחר מכן, כנסו לאתר מס הכנסה ומצאו טופס בקשה להחזר מס, מלאו את הטופס, שלחו אותו ותוך 30 ימים תקבלו לחשבונכם את סכום הכסף שנקבע לכם להחזר.

 

התייעצו עם איש מקצוע

במידה ויש לכם רואה חשבון וגם אם לא, אופציה טובה היא להתייעץ עם אחד כזה ולבקש ממנו שהוא יבצע עבורכם את הבדיקה ויגיש למס הכנסה את בקשת ההחזר מדוע? מכיוון שרואה חשבון ילמד את הנתונים שלכם וידע למקסם אותם להחזר המס הגבוה ביותר שתוכלו לקבל. עלות השירות שלו תשולם דרך ההחזר שתקבלו וסביר להניח שתוותר לכם יתרה נאה מאוד לאחר מכן.

 

מתי מגיע לכם החזר מס?

ישנן מספר אופציות מרכזיות ומצבים בהם מגיע לאדם, עובד שכיר או עצמאי החזר ממס הכנסה. להלן פרוט אודות מספר מצבים שכאלה –

  1. אישה שיצאה לחופשת לידה במהלך השנה תהיה זכאית להחזר.
  2. אדם שעובד בשתי עבודות ולא ביצע תאום מס יהיה זכאי להחזר בסבירות מאוד גבוהה.
  3. שכיר שמשלם כל חודש מס באמצעות תלוש השכר שלו יהיה כמעט בוודאות זכאי בסוף שנת המס להחזר מס בעקבות שינויים שהתרחשו במהלך השנה. העובדה שעובד שכיר משלם באופן חודשי

את מס ההכנסה שלו ומס הכנסה מחשב תשלומים פעם בשנה, בסוף שנה מייצרת מצב של החזרים.

  1. עובד שפוטר במהלך השנה וקיבל במשך תקופה דמי אבטלה יהיה זכאי להחזר מס.
  2. אדם שסטטוס הזוגיות וההורות שלו השתנה במהלך השנה יהיה זכאי להחזר מס.

 

למה חשוב להיות מעודכנים

אנחנו הישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים ולכן חשוב שנדע שקיימת האפשרות שבסוף השנה יגיע לנו החזר ממס הכנסה. אם לא נדע ולא נדרוש את הכסף יצאנו פראיירים מכיוון שהשארנו למדינה כסף ששייך לנו.

מחשבון ופרטי מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא