7 סיבות לפתוח תוכנית חיסכון

אנו רוצים לחסוך כדי להבטיח את עתידנו ועתיד ילדנו, ולא יודעים היכן לעשות זאת וכיצד. אך כיום יש פתרונות גמישים לצורך כל מטרה. בואו נראה מדוע בניגוד לפתיחת תכנית חיסכון בבנק, קופת גמל להשקעה היא אטרקטיבית הרבה יותר.

 

  1. ריבית גבוהה בהשוואה לבנק שלכם

במבט ראשון הבנק נתפס ככתובת הראשונה לבניית תוכניות חיסכון. אנו מכירים באופן אישי את הפקיד המשרת אותנו ובמידה מסויימת מרגישים בבית. אבל כולנו שמענו בשנים האחרונות עד כמה הריבית בבנק כמעט אפסית למעשה, לכן התחושה הזאת מטעה. תוכנית חיסכון חוץ בנקאית תאפשר לכם להשקיע ולקבל בתמורה ריבית משמעותית.

 

  1. מתאים לכל מטרה

לכולנו צרכים שונים. יש מי שרוצה להבטיח לעצמו פנסיה מכובדת, מי שמתכנן טיול ארוך במיוחד, אדם שרוצה לקנות רכב חדש, הורים שרוצים לשלוח את ילדיהם לאוניברסיטה יוקרתית, או לעשות שינוי מקצועי. קופת גמל להשקעה נותנת פיתרון לכל מי שרוצה לחסוך, והיא גמישה ונזילה (בכפוף לתקנון הקופה).

 

  1. לא רק חיסכון – גם השקעה

בעוד קופת גמל רגילה היא תוכנית חיסכון לקצבה, קופת גמל להשקעה כשמה כן היא – השקעה. לכן, היא מתאימה לכל מטרה. אתם משקיעים כסף ומקבלים את הזכות המלאה להחליט איך לנהל את ההשקעה שלכם.

 

  1. איך מתבטאת הגמישות?

חלק עיקרי מהגמישות הוא תדירות הפקדת הכסף. אפשר כפי שרבים עושים לחסוך מדי חודש בהוראת קבע, או להפקיד בבת אחת סכום חד פעמי. אך אפשר גם לשלב בין השניים, ובאותה קלות גם להגדיל ולהקטין את ההפקדות בהתאם למצב וליכולת הכלכלית שלכם.

 

  1. מהי רמת הסיכון?

קופת הגמל מנוהלת על ידי אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רב בהשקעות, לכן רמת הסיכון מותאמת לכל השקעה בנפרד. בין היתר יש להתחשב בייעודו של הכסף ובמועד הצפוי לשחרורו (תקופת החיסכון). לחיסכון קצר מועד ייתכן שיהיה עדיף לבחור במסלול אג"ח. בחיסרון ארוך טווח יותר ייתכן שנעדיף מסלול מנייתי. המסלול הראשון סולידי יותר, ואם תרצו לעבור בין המסלולים תוכלו לעשות זאת בכל עת שתרצו, ובקלות.

 

  1. מהם דמי הניהול?

דמי הניהול הגבוהים ביותר מוגבלים ל-4% הנגבים מכל הפקדה. בנוסף נגבים 1.05% בלבד בסוף כל שנה מתוך סך הכסף שנצבר באותה שנה בלבד. הדברים קבועים בחוק, כך שאתם יודעים בוודאות שלא תופתעו יום אחד מדמי ניהול יקרים יותר.

 

  1. כמה אפשר לחסוך?

קופת הגמל מאפשרת לנו לחסוך עד 72,616.50 ₪ בכל שנה. אחרי גיל 60 תוכנית החיסכון אטרקטיבית יותר, משום שאתם מקבלים הטבות מס משמעותיות במקרה של משיכת כספים, או פטור ממס רווחי הון.

 

סיכום

הבנק לא יניב לכם ריבית משמעותית על ההשקעות שלכם. בתוכנית חיסכון חוץ בנקאית קופת הגמל תאפשר לכם מסלול גמיש, תתחשב במצבכם הכלכלי ותנוהל על ידי מקצוענים, כדי שתוכלו לחסוך ולהשקיע כסף לכל מטרה.

מחשבון

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא