האם מגיע לי פטור ממס ועל מה?

אזרחים רבים במדינת ישראל זכאים לפטור חלקי או מלא מתשלום מס הכנסה, חלקם אינם מודעים לכך כלל. הסיבות בגינן ניתן לקבל פטור מתשלום מס הכנסה הינן רבות ומגוונות אולם, רובן נובעות ממצבו הבריאותי של האזרח. מצבים בריאותיים קיצוניים או מצב של נכות מהווים את הסיבות המרכזיות לקבלת פטור כללי מתשלום מס ההכנסה. ישנם מקרים ספציפיים גם בהם מגיע לאזרח פטור מתשלום מס והם קשורים לעסקאות של נכסי נדל"ן, רווחי הון, ומצבי פיטורין או התפטרות שונים ועוד. 

 

פטור בגין מחלה קשה

אנשים שחלו במחלות קשות כמו: סרטן, סכרת, מחלת לב, מחלת ריאה, אירוע מוחי ועוד, זכאים לפטור כזה או אחר מתשלום מס ההכנסה. הזכאות לפטור נקבעת על פי רמת אחוזי הנכות שנקבעה לאזרח בוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, כאשר 90 אחוזי נכות תזכה את האזרח בפטור מלא ממס הכנסה. אחוזי נכות נמוכים יותר יזכו את האזרח בפטור חלקי בלבד. פטור ממס הנו שכיח מאוד כשמדובר באנשים חולים.

 

פטור ממס הכנסה לנכים

נכות יכולה להיות דבר מולד או תוצאה של מחלה קשה, תוצאה של פגיעה בתאונת דרכים או תאונת עבודה. ללא קשר מהי סיבת הנכות, המדינה פוטרת את קהילת הנכים מתשלום מס הכנסה במידה ואחוזי הנכות עולים על 90 אחוזים. נכים בעלי אחוזי נכות נמוכים יותר מקבלים פטור חלקי או הטבות מס שונות.

 

פטור מתשלום מס על השכרת דירה

כדי להיות זכאים לפטור מתשלום מס בגין הכנסות מנכס שמושכר באופן חודשי יש לעמוד במספר תנאים כדלקמן –

  • על הנכס להיות רשום כנכס לצרכי מגורים בלבד כלומר, הנכס נבנה לטובת מגורים.
  • על שוכר הנכס לשכור אותו עבור מגורים בלבד ועובדה זו צריכה לקבל ביטוי בהסכם השכירות.
  • הנכס צריך להיות רשום על שמו של אדם פרטי ולא על שמה של חברה.
  • במידה וסכום שכר הדירה החודשי לא עולה על 5100 שקלים יינתן למשכיר פטור מלא ממס הכנסה. במידה וסכום שכר הדירה החודשי נע בין 5100 שקלים לבין 10,200 שקלים הפטור יהיה חלקי בלבד.

 

פטור מתשלום מס רווחי הון  – חיסכון לכל ילד

התוכנית – חיסכון לכל ילד שהושקה לפני ארבע שנים מהווה פלטפורמה טובה לחיסכון עבור ילדנו אולם, ישנם אלמנטים שמרבית האוכלוסייה אינה מודעת להם וידיעתם עשויה להשביח עוד את תוכנית החיסכון באמצעות קבלת פטור על רווחי הון בעת משיכת הכספים שנצברו בתוכנית. הדרך לעשות זאת הנה באמצעות הארכת התוכנית לאחר הגעת הילד לגיל 18 עד גיל הפרישה, בתוספת התחייבות למשיכת קצבה חודשית ולא משיכת כל הסכום במכה אחת.

 

פטור ממס  – סל מלא מוצרים

קיימים פטורים שונים ממס הכנסה חלקם פשוטים להבנה ולמימוש חלקם מעט מורכבים יותר. המסר שיש לקחת בחשבון הוא שחשוב לדעת את הדברים ולפעול על מנת לקבל את המגיע לכם, באמצעות איש מקצוע שידע להשיג עבורכם את המקסימום שניתן.

חישוב החזר מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא