מהם ספי ההכנסה המחייבים בדיווח מס בארה"ב?

שמעתם פעם על דיווח מס? מדינות מפעילות רשויות שונות, משרדי ממשלה שונים וגופים ממשלתיים, שמדי פעם מחילים חובות דיווח שונות על האזרח. בארצות הברית, בניגוד לישראל, החוק קובע דיווחי מס בצורה הרבה יותר תדירה. במדינת ישראל, בעיקר עובדים במעמד עצמאי נדרשים לדווח למס הכנסה, אך בארצות הברית גם ציבור העובדים השכירים מדווחים למס ההכנסה, בהתאם להכנסה השנתית שלהם. אז לפי אלו ספי הכנסה יש לדווח אל רשויות המס בארצות הברית? תשובות במאמר.

 

דיווח מס בארצות הברית

דיווח מס שנתי בארצות הברית הוא דבר שכל אזרח אמריקאי מכיר. בארצות הברית מערכת המס עובדת בצורה שונה מאשר מערכת המיסוי של ישראל, ואזרחים רבים נאלצים להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה. לא רק אזרחים אמריקאים שמתגוררים בארצות הברית מחויבים בדיווח כזה, אלא גם בעלי אזרחות אמריקאית שמתגוררים מחוץ לארצות הברית, בעלי גרין קארד ובמקרים מסוימים גם אזרחים זרים שמבצעים עסקים בארצות הברית.

 

עצמאי

במדינת ישראל אנחנו רגילים שעצמאים צריכים להגיש דיווח שנתי למס הכנסה. בארצות הברית הם גם מחויבים לעשות זאת, כאשר סף ההכנסה לדיווח מס נמוך במיוחד – 400 דולרים בשנה. זה אומר שאזרח המרוויח יותר מסכום זה באופן שנתי מחויב להגיש דיווח אל מס ההכנסה בסוף שנת המס.

 

שכיר יחיד

לעומת ישראל, בארצות הברית שכירים רבים נאלצים להגיש דוח למס הכנסה בסוף השנה. החוק האמריקאי מבדיל בין שכירים שונים. ההבדל מתבצע לא לפי מיקום העבודה של השכיר, אלא לפי המעמד המשפחתי שלו, שיקבע את סף ההכנסה לצרכי דיווח מס. שכיר יחיד מוגדר כשכיר רווק, גרוש או מי שהתאלמן ואין לו ילדים. שכיר כזה יצטרך לדווח למס הכנסה במידה והוא מכניס יותר מ-12,200 דולרים בשנה.

 

שכירים נשואים

שכירים נשואים יכולים לנצל את החוק האמריקאי כדי להגיש דוח שנתי משותף. סף ההכנסה שמעליו מחויבים להגיש דיווח למס הכנסה לשכירים נשואים הוא 24,400 דולרים בשנה. הסף הזה רלוונטי רק במידה ושני השכירים הנשואים מגישים דוח משותף. שכירים נשואים לא מחויבים להגיש דוח משותף, אבל הדבר משתלם להם יותר מאשר הגשת דוחות נפרדים. שכיר נשוי המגיש דוח בנפרד, יצטרך להגיש אותו אם הוא מרוויח חמישה דולרים בשנה או יותר, מה שסביר להניח שקורה.

 

ראש משק בית

לפי החוק האמריקאי, ראש משק בית מוגדר כמי שחייב במס, אינו נשוי אך מנהל משק בית ותומך באנשים שתלויים בתמיכתו. למשל, בן יחיד שאינו נשוי ומטפל בהוריו, איתם הוא גר. סף ההכנסה לדיווח מס במקרה הזה יהיה 18,350 דולרים בשנה.

 

אלמן טרי

אלמן שכיר צריך לדווח למס ההכנסה במידה והוא מכניס יותר מסף ההכנסה של שכיר יחיד, אלא אם יש לו ילדים ולא חלפו שנתיים מאז מותה של בת זוגו. סף ההכנסה במקרה הזה הוא 24,400 דולרים בשנה.

דיווח מס שנתי

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא