האם ניתן להיעזר באיש מקצוע על מנת לקבל פטור ממס הכנסה?

במאמר הבא נדבר על היתרונות שבלקיחת איש מקצוע שילווה ויעזור לכם בתהליך לקבלת פטור ממס הכנסה. אם כך אתם כבר מבינים את עמדתנו: ישנם יתרונות רבים בלקיחת עורך דין שמתמחה בענייני מס הכנסה שיסייע לכם בתיק שלכם ובסופו של דבר בקבלת הפטור שמגיע לכם! 

 

יתרונות בקבלת ליווי עם עורך דין בהליך הוצאת הפטור:

הליך קבלת פטור ממס הכנסה לחולי סרטן לעיתים מייגע ודורש המון התעסקויות עם ניירת, פרוצדורות והתעסקות עם גופים ממשלתיים. הנה לכם 4 יתרונות בקבלת ליווי עם עורך דין מתמחה לענייני מס:

  1. חוסך לכם את כל הפרוצדורות וכאב הראש. יודע מעולה הכל על הליך הוצאת הפטור וכל המסמכים שנדרשים לו.
  2. בעל ניסיון: כלום לא יכול להפתיע אותו, הוא מיומן ויודע להתנהל אל מול הגופים השונים.
  3. יכול לייצג אתכם ולהתלוות אליכם בשלב הועדה הרפואית ואפילו להגיע בשמכם.
  4. אם יהיה צורך לערער על ההחלטה – הוא יעשה זאת בשבילכם.

 

האם ניתן לזכות בפטור ממס הכנסה ועדיין לעבוד?

התשובה, שמפתיעה רבים, היא: בהחלט כן. דרגת הנכות נקבעת על פי המצב הרפואי שלכם בלבד ולא תלויה או קשורה במצב התפקודי. אדם יכול להיות מאובחן עם מחלה קשה או שיהיו לו מספר ליקויים רפואיים ובכל זאת לעבוד משרה מלאה או חלקית ולהיות רשאי לקבל את הפטור ממס הכנסה שמגיע לו.

 

האם ישנה תקרת גיל בה אי אפשר יותר לקבל פטור ממס הכנסה?

התשובה היא חד משמעית לא! אין תקרת גיל לקבלת הפטור כל עוד הוא אכן מגיע לכם. כל אדם ואזרח בעל חובת התשלום למס הכנסה יכול לפנות בשל ליקוייו הרפואיים על מנת לקבל את הפטור מתשלום המס. גם אם במקביל הוא מקבל קצבאות שונות כגון: קצבת נכות, זקנה, שארים, ניידות, גמלת סיעוד, קצבת סיעוד, שירותים רפואיים וכל היוצא בזאת.

 

בקצרה, מהו ההליך לבקשת פטור ממס הכנסה?

ראשית עליכם למלא את הטופס באתר של המוסד לביטוח לאומי. הם קובעים לכם ועדה רפואית ובסופה המוסד לביטוח לאומי שולח הודעה לבקש הבקשה עם החלטת הועדה. התיק שלכם יועבר ביחד עם ההחלטה למס הכנסה.
מס הכנסה מעדכן את ההחלטה במערכת שלו וישלח הודעת עדכון לתובע. כל זאת אם אכן הבקשה נקלטת ומאושרת ואין צורך לערער עליה כמובן.

 

האם ניתן לערער על החלטת הועדה הרפואית?

ניתן לערער על החלטת הועדה הראשונה בלבד תוך 45 ימים מקבלת התשובה ממס הכנסה. עלות הערעור הוא 957 ₪ לאגרה. שימו לב: סכום זה עלול להשתנות ויש להתעדכן באתר. אפשר לערער על ידי כך שאתם משלמים את האגרה במספר מקומות:

באתר של הביטוח הלאומי בצורה מקוונת (אינטרנטית), או בדואר או בבנק. שיהיה לכם המון בהצלחה, הליך מהיר וקל והרבה בריאות!

מס הכנסה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא