איך תתכונן לדיאטת 8/16

דיאטה יכולה להיות מסובכת ויקרה – קניית מוצרי בריאות, בישול בכלים מיוחדים, אכילה מדוקדקת כל שעתיים – שלוש ועוד.

דיאטת 8/16 טורפת את הקלפים ומתגלה כדיאטה קלה וזולה, אז איך מתכוננים לדיאטה 8/16?

 

מהי דיאטת 8/16?

דיאטה 8/16 מחלקת את היממה ל- 8 שעות רצופות בהן אפשר לאכול, ול- 16 שעות רצופות בהן צמים. בשעות הצום אפשר לשתות רק מים או תה ללא סוכר, שעות השינה כלולות בתוך שעות הצום. ב- 8 שעות האכילה – אפשר לאכול כל דבר ויש שמדגישים שדווקא מזונות עתירי שומן עדיפים על פני מאכלים עם פחמימות או סוכר.

 

למי הדיאטה מתאימה?

דבר ראשון כדאי להתייעץ עם רופא לפני כל דיאטה או שינוי קיצוני בתזונה. בנוסף, מחקרים הראו שגברים מצליחים להרזות מהר יותר מאשר נשים, ובאופן כללי הדיאטה פחות מומלצת לנשים בגיל הפוריות – בהריון או שרוצות להיכנס להריון.

 

אני רוצה לעשות את הדיאטה! מה עכשיו?

  1. יש להחליט מהן שעות הצום ומהן שעות האכילה לפי סדר היום וההרגלים האישיים שלך. יש שיעדיפו להתחיל לאכול בשעה 10 בבוקר ולסיים בשעה 6 אחר הצהרים. שעות הצום מתחילות מיד אחר כך עד שעה 10 בבוקר ביום שלמחרת. אנשים שקמים מאוחר או שארוחת הבוקר פחות משמעותית עבורם – יעדיפו להתחיל לאכול ב- 12 בצהרים ואפילו בשעה 13. כל אחד יכול לקבוע את פרק הזמן המתאים לו ולסגנון חייו ובתנאי שהשעות תהינה קבועות.
  2. יש לקבוע שעון מעורר לשעת תחילת האכילה ולשעת תחילת הצום על מנת שלא לפספס או לשכוח שעברנו לרצף חדש, הקביעות בשעה חשובה להצלחת הדיאטה.
  3. כדאי לקנות מוצרים שומניים או מאכלים אהובים שונים ולקנות פחות מוצרים עם פחמימות או סוכר.
  4. יש להקפיד ללכת לישון בשעה סבירה, שינה בזמן הצום עוזרת לעבור אותו בקלות. אפשר לקבוע תזכורת בנייד לשעת השינה הרצויה.

 

אני יכול להמשיך לעשות ספורט?

אפשר להמשיך להתאמן במהלך הצום, יש מתאמנים שיעדיפו להתאמן בשעות סיום הצום ולפנק את עצמם בארוחה טובה מיד אחרי האימון. בכל מקרה מתאמנים מדווחים על הרגשת קלילות בזמן הצום ועל הספקים טובים יותר.

 

מתי אני אראה תוצאות?

כבר בתוך שבועיים אפשר להתחיל לראות תוצאות. הדיאטה מתוארת כדיאטה מהירה ובמהלכה יורדים במשקל ומצירים הקיפים.

 

לסיכום

להתחיל דיאטה חדשה עלול להיות עסק מעייף או יקר. אך לא כך בדיאטת 8/16. בדיאטה זו אוכלים 8 שעות רצופות וצמים 16 שעות רצופות מהיממה וזה כל העניין. כדאי לשים תזכורת שתעזור לנו לעצור את הצום בזמן או את זמן האכילה, ולהקפיד על שעות שינה קבועות. הדיאטה מתאימה לכל אחד, אך פחות מתאימה לנשים בגיל הפוריות. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני תחילת הדיאטה.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא