גמלת ילד נכה – במה זה כרוך ומה זה נותן לנו?

עבור הורים רבים, גידול ילדים נכים היא עבודה מאתגרת. כדי לסייע, מדינת ישראל מעניקה גמלת נכה ותעודת נכה. גמלת ילד נכה מוענקת לכל ילד המוגדר כנכה, או העומד בקריטריונים הרפואיים הנדרשים לכך. עבור קבלת גמלה יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי.

התהליך שההורה צריך לעבור כרוך בוועדות, מסמכים בירוקרטיים ועוד מספר תחנות. המטרה הסופית של קבלת הגמלה שווה את המאמץ, מאחר שיחד איתה מקבלים עוד שלל זכויות המוענקות להורים לילדים נכים. אז במה זה כרוך ומה זה נותן לנו? במאמר זה נציג לכם.

 

הסבר על הגמלה

על מנת להקל על ההורים בגידול ילד עם צרכים מיוחדים, המדינה מעניקה גמלת ילד נכה שהיא למעשה מנגישה את השירותים הרפואיים והמרחב הציבורי עבור ההורים. בנוסף לכך, הגמלה מעניקה הכרה מדינתית בילד כ-"נכה" ויחד איתה מגיעים זכויות שמקלים על המחייה לצד מצב רפואי קשה. שיעור הגמלה המשולמת הוא בהתאם ללקות הקיימת והתלות שנדרשת בעזרה מאנשים מסביב.

 

שיעורי הגמלה הם:

50% – 1,527 שקלים בחודש.

100% – 3,000 שקלים בחודש.
112% – 3,534 שקלים בחודש.

188% – 5,641 שקלים בחודש.

235% – 7,168 שקלים בחודש.

 

במה זה כרוך?

על הילד קודם כל להיות תושב ישראל המתגורר במדינה יחד עם משפחתו, ועליו להיות ללא בעל קצבה נוספת, אלא אם כן מדובר במקרה מיוחד. את התביעה צריך להגיש ההורה שהילד נמצא תחת אחריותו החוקית, במידה והילד לא נמצא עם הוריו, התביעה תוגש על ידי האפוטרופוס של הילד.

טופס תביעה לגמלת ילד קיים באינטרנט וניתן להגיש אותו בצורה מקוונת. לטופס הזה יש לצרף תעודות רפואיות מאושרות על ידי רופא מומחה וסיכומים של המצב הרפואי מהשלושה החודשים האחרונים. יש לפרט בפנים גם את מועדי תחילת המחלה והטיפולים שעבר הילד לאורך התקופה.

בטופס התביעה מפורטים האישורים הנדרשים במצבים הרפואיים השונים. שימו לב לצלם ולשמור העתק של המסמכים כי לא מקבלים אותם בחזרה. לאחר הגשת הטופס בצורה מקוונת, ההורים מזומנים לוועדה רפואית שאחריה נקבעים אחוזי הנכות. ההחלטה נשלחת תוך 45 יום מקבלת התביעה בצירוף הפרוטוקול.

 

מה זה נותן לנו?

הורים המקבלים קצבת ילד נכה למעשה מוכרים מטעם המוסד לביטוח לאומי כהורים לילד בעל נכות וזכאים לתעודת נכה. תעודה זו מקנה מגוון רחב של זכויות להורים בעלי ילדים עם צרכים מיוחדים ולילדים עצמם.

חלק מן הזכויות הקיימות הן פטור מתשלום השתתפות בקופות החולים, זכאות למעון יום שיקומי, תו חניה לנכה ולאדם נוסף המסייע לו, אגרת רישוי מופחתת, פטור מהמתנה בתור, זכאות להעסקת עובד זר, הטבות מס, הטבות בתשלומי ארנונה, חשמל ומים, דיור ציבורי, סבסוד עזרים רפואיים כגון מכשירי שמיעה, משקפי ראייה ועוד.

ילד נכה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך תתכונן לדיאטת 8/16

דיאטה יכולה להיות מסובכת ויקרה – קניית מוצרי בריאות, בישול בכלים מיוחדים, אכילה מדוקדקת כל שעתיים – שלוש ועוד. דיאטת 8/16 טורפת את הקלפים ומתגלה

קרא עוד »