השפעות הקשיים הכלכליים עקב הקורונה

מאז נכנס נגיף הקורונה לחיינו, ניתן לומר שהם השתנו מהקצה אל הקצה. מאות אלפי אנשים איבדו את מקום עבודתם (פוטרו או יצאו לחל"ת ממושך), הוטלו הגבלות רבות על התקהלויות ועל יציאה מהבית, עסקים רבים נאלצו לסגור את שעריהם (חלקם לצמיתות), וכמובן החשש מהידבקות מהנגיף שעדיין לא ברורות עד הסוף השפעותיו לטווח הרחוק. באופן טבעי, המצב השפיע גם על המצב הנפשי והרגשי של אנשים רבים. מה ניתן לעשות בסיטואציה כזו?

 

הקשר בין הקושי הכלכלי לבין הפרעות נפשיות

גם לפני שבכלל ידענו מהו נגיף הקורונה, היו רבים בישראל שהיו נתונים לקשיים כלכליים והתקשו לסגור את החודש. הקורונה רק החמירה את המצב – וגרמה לכך שגם אנשים שלפני כן הצליחו להסתדר מבחינה כלכלית, נקלעו לקשיים כלכליים בעקבות המצב ונאלצו להפסיק לעבוד.

הקשיים הכלכליים מביאים לעלייה במפלס החרדה של האזרחים, לפחדים מהעתיד לבוא ולדאגה התמידית כיצד ניתן לדאוג לילדים ולמשפחה במצב כזה. לעיתים חששות אלו יוצאות מגדר החששות הרגילים שיש להניח שאדם ממוצע יחווה במצב דומה, ועשויים להגיע לכדי הפרעה נפשית.

 

דיכאון – ההפרעה הנפשית שעשויה להיווצר מהקושי הכלכלי

אם נקלעתם למשבר נפשי בעקבות התקופה הקשה והלחוצה שפוקדת אותנו, אתם בהחלט לא לבד. יותר ויותר אנשים פונים לעזרה מקצועית במהלך התקופה הזו – בעקבות מצב רוח ירוד, שינויים תכופים במצב הרוח, עייפות גבוהה מהרגיל, מחשבות אובדניות, תחושת ייאוש ומועקה ועוד.

הדיכאון מתבטא אחרת אצל כל אדם, ולכן ייתכן שאתם סובלים ממנו גם אם אתם לא חווים את מרבית התסמינים לדיכאון. הדבר המשותף למרבית מקרי הדיכאון הוא שינוי ניכר בשגרת החיים הרגילה והיום יומית, וחוסר יכולת לתפקד בצורה תקינה.

השינוי בשגרת החיים יכול להתבטא בחוסר תפקוד וחיוניות בבית (בטלה מרובה וישיבה ממושכת מול המסך, גם כשצריך לבצע את מטלות הבית), בחוסר ריכוז בעבודה או בלימודים, בירידה בתפקוד המיני התקין, בהפרעות שינה ואף בהרגשת חולי פיזית (כאבי ראש מרובים למשל).

 

כיצד ניתן לטפל בדיכאון?

הצעד המומלץ ביותר שתוכלו לעשות הוא לגשת לטיפול אצל גורם מקצועי ומוסמך (רופא משפחה או פסיכולוג), שיוכלו לאבחן האם אכן מדובר בהפרעה נפשית של דיכאון  או שמא רק ירידה זמנית במצב הרוח ובתפקוד התקין. במידה ואכן מדובר בהפרעה נפשית, הגורם המקצועי יידע להתאים לכם את הטיפול המתאים, בהתאם לידע הרפואי שלו וניסיון העבר שלו עם מטופלים שחוו דיכאון.

אם אתם מעוניינים לדעת על תסמינים נוספים לאבחון דיכאון, למדו עוד על דיכאון באתר "ראש בריא", שם תוכלו גם לפנות לפסיכולוג לעזרה נפשית.

לאחר שתהיו מטופלים ותרגישו שהתפקוד היום יומי שלכם משתפר, תוכלו להתייעץ עם בנקאי או רואה חשבון בקשר לקשיים הכלכליים אליהם נקלעתם, ולקבל עצות וסיוע על מנת לנסות ולשקם את מצבכם הכלכלי.

 

דיכאון

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך תתכונן לדיאטת 8/16

דיאטה יכולה להיות מסובכת ויקרה – קניית מוצרי בריאות, בישול בכלים מיוחדים, אכילה מדוקדקת כל שעתיים – שלוש ועוד. דיאטת 8/16 טורפת את הקלפים ומתגלה

קרא עוד »