איך מתקינים בית חכם?

הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, ומה שהיה נראה כמו חלום עד לא מזמן, הופך כבר למציאות שמתממשת מול העיניים. אחד היתרונות המשמעותיים בהתקדמות המטורפת הזו הוא שהמחירים של המוצרים החכמים הללו כל הזמן יורדים.

אם בעבר בית חכם היה משהו שהיינו רואים רק בסרטים הוליוודיים, והיה ברור לנו שזה משהו ששייך לעולם של המיליונרים, היום המציאות כבר שונה לגמרי. בית חכם הפך לדבר במחיר סביר מאוד שהרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם. אז אם החלטתם להתקין בית חכם, הכנו כאן עבורכם מדריך פשוט שיסייע לכם להבין איך זה קורה בפועל.

 

השלב הראשון – מה צריך

הדבר הראשון שצריך לעשות לפני התקנה של מערכת בית חכם הוא להבין מהן הדרישות המדויקות של המערכת ומה צריך לעשות. לכל מערכת יש דרישות מעט שונות ולכן חשוב מאוד לוודא מול היצרן מה בדיוק המערכת דורשת, והאם בכלל ניתן להתקין אותה בבית שלכם.

לאחר מכן תצטרכו לקבל את ההחלטה האם להתקין את מערכת הבית החכם על תשתית החשמל שכבר קיימת בבית שלכם, או שכבר תנצלו את ההזדמנות להתקנה של תשתית חשמל חכמה מאפס.

בית חכם

איך מתקינים מערכת בית חכם?

התקנת מערכת בית חכם היא תהליך בן כמה שלבים. בשלב  הראשון תקיימו היכרות ותיאום ציפיות עם החברה, ותעברו על התכנית באופן כללי. בשלב השני אנשי המקצוע יבצעו בדיקה מעמיקה של כל מערכת החשמל בבית כדי להבין איך ניגשים לעבודה.

בשלב הבא והכיף ביותר תבחרו את כל הכפתורים והמפסקים מבחינת נראות ועיצוב. עכשיו מגיעים לשלב המעשי של התקנת כל המערכות והתשתיות על ידי המתקינים, ומכאן כבר עוברים לבדיקות והרצות ואחר כך לתכנות הסופי של המערכת.

בית חכם

עצות לבית חכם

אספנו כאן עבורכם כמה עצות מצוינות שיסייעו לכם לתכנן את הבית החכם שלכם בצורה הטובה ביותר:

  1. ארון תקשורת – כדאי מאוד להבין בשלב הראשוני של העבודה מה יהיו סדרי הגודל של מערכת החשמל ולהתאים לה ארון תקשורת ייעודי. בארון התקשורת צריך להיות מספיק מקום לכל השקעים והבקרים החכמים, מכיוון שלרוב ארונות חשמל רגילים הם קטנים יותר.
  2. מזגן – חשוב מאוד לא לשכוח להתקין מערכת שליטה חכמה במזגנים. המזגן הוא אחד המכשירים החשמליים שעובדים הכי קשה בכל בית בישראל, וכדאי מאוד שתוכלו לכבות ולהדליק אותו מרחוק. זה יהיה פינוק אמיתי וגם יסייע לכם לחסוך כסף.
  3. מפסקים – חשבו היטב האם אתם רוצים את המפסקים בבית החכם שלכם בגובה הסטנדרטי – כ-90 ס"מ מעל הרצפה, או שאתם גבוהים יותר ומעדיפים אותם בגובה שונה שיהיה לכם נוח יותר.

 

סיכום

אין ספק שהתקנה של מערכת בית חכם היא תהליך שדורש הרבה מחשבה וזמן. אנו ממליצים בחום להיות מעורבים בתהליך ולקחת חלק בתכנון – הרי אתם הולכים לגור בבית הזה.

בית חכם

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא