האם שימוש בטלפון נייד מוצמד לקסדת רוכב אופנוע מותר?

הנסיעה ברכב דו גלגלי לא פעם עלולה להיות מסוכנת ולהיגמר באסון, החוקים לגבי שימוש בטלפון במרבית הפעמים מאד ברורים ומסתכמים בכך שיש להימנע משימוש בטלפון בעת הנהיגה, קל וחומר אם מדובר באופנוע ללא הגנה. אך האם ישנן הקלות מסוימות כאשר מדובר בטלפון שמוצמד באמצעות קסדת הרוכב?

 

מה האפשרויות הנתונות לרוכבי אופנוע?

רוכבי אופנוע נהנים אמנם מדילוג על פקקי תנועה ורכיבה נוחה יותר בתוך העיר. אך כאשר הם צריכים להשתמש בטלפון בעת נהיגה, לדוגמה כשיש צורך בניווט למקום מסוים, או בשיחת טלפון, הם נתקלים בבעיה. במקרים מסוימים, יהיה להם נוח להתקין התקן ייעודי לטלפון סלולרי במקום מסוים באופנוע, כמו הכידון לדוגמה. שימוש בהתקן כזה הוא אומנם חוקי, אך יכול לגרום למכשיר הסלולרי לנזקים ואף הרס מוחלט.

 

הצמדת הטלפון הנייד לקסדה – מה הדין?

רוכבים רבים מוצאים כי נוח להם לדבר בטלפון כאשר הוא מוצמד לאוזן באמצעות הקסדה. במצב זה שתי הידיים של הרוכב פנויות לנהיגה ורק הפה והאוזן פעילים בשיחה. אבל האם זה חוקי? ישנה מחלוקת בנושא הזה, ולאחר קבלת דו"ח על דיבור בטלפון כאשר הוא מוצמד לקסדה לא תמיד הכל ברור ומוחלט.

 

מה קורה אם נתפסתי מדבר בטלפון המוצמד לקסדה?

מאחר והעובדות והחוקים לא ממש ברורים, ובחיפוש בהיסטוריה נמצאים גם מקרים בהם הנהג זוכה וגם מקרים בהם הנהג יצא חייב, תמיד כדאי להתייעץ. באתר של https://uliel.co.il ניתן לראות כי התייעצות עם עו"ד לענייני תעבורה יכולה להמצא כדרך פעולה יעילה בנושא הזה. מאחר והדברים לא לגמרי מוחלטים, במקרה של קבלת דו"ח שכזה, כדאי מאד להגיש ערעור.

 

איך מגישים ערעור?

בקבלת הדו"ח, מקבלים איתו את כל ההוראות הברורות – התשלום צריך להתבצע תוך 30 יום ואם מעוניינים לערער על קבלת הדו"ח, יש לעשות זאת תוך 90 יום. הגשת ערעור יכולה להיות דרך האתר, די בקלות, והיא יכולה להתקבל ככה והיא יכולה גם להגיע עד זימון לבית משפט. כך או כך, ניתן להגיש את הערעור לבד וגם ייצוג עצמי במשפט הוא ייתכן, אבל לא תמיד מומלץ.

 

איך בוחרים את הסיוע הנכון?

במקרה כזה, מומלץ לקבל סיוע מעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. מאחר והרישיון שלנו חשוב לנו ולאף אחד אין כסף מיותר להוציא על דו"חות שאינם מוצדקים, כדאי להיעזר בעורך דין שיודע את כל רזי המקצוע והסעיפים, כדי להעלות את הסיכויים שהדו"ח אכן יבוטל.

אפשר להשתמש בעורך דין לענייני תעבורה עוד צעד אחד לפני המשפט וזהו שלב הגשת הערעור. עורך דין מקצועי ידע להמליץ לנו מה אפשר לכתוב בסיבות הערעור על מנת להגדיל את הסיכויים לביטול הדו"ח ואולי אף להימנע מהליכים משפטיים מיותרים ומתישים. בהצלחה.

קסדה של רוכב אופנוע

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה?

הלבנת הון היא עבירה פלילית חמורה הכוללת הסתרה של מקור הכספים שהופקו מפעילות עבריינית. מטרת העבירה היא להפוך את הכספים "נקיים" לכאורה, כאילו הושגו באופן חוקי. הלבנת

קרא עוד »
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »