כיצד נוכל לקבל אפוטרופוסיות על מי שאינו בן משפחה?

אפוטרופסות היא הסדר חוקי שבו אדם מתמנה לקבל החלטות בשמו של אדם אחר שאינו מסוגל לקבל החלטות בעצמו עקב גיל, מוגבלות או סיבות אחרות. אמנם לרוב מבקשים אפוטרופסות לקטינים או לבני משפחה שאינם מסוגלים לדאוג לעצמם, אך ניתן לקבל גם אפוטרופסות על מי שאינו בן משפחה. אנחנו כאן עבורכם כדי לדון על התהליך של קבלת האפוטרופסות על מי שאינו בן משפחה ולהסביר לכם כיצד בדיוק הפרוצדורה הזו מתנהלת, באופן פשוט.

 

הסיבות בגינן ניתן לבקש אפוטרופסות

ישנן מגוון סיבות מדוע מישהו עשוי לבקש אפוטרופסות על אדם שאינו בן משפחה. אלה עשויים לכלול מצבים שבהם לאדם הנדון יש מוגבלות או מחלת נפש המונעת ממנו לקבל החלטות בעצמו, או מצבים שבהם האדם הוא אדם מבוגר שאינו מסוגל עוד לטפל בעצמו. במקרים כאלה, קבלת אפוטרופסות יכולה להבטיח את מענה לצרכיו של הפרט ושהאינטרסים שלו מוגנים.

כיצד נוכל לקבל אפוטרופוסיות על מי שאינו בן משפחה?

הגשת הבקשה למינוי אפוטרופוס למי שאינו בן משפחה

על מנת לקבל אפוטרופסות על מי שאינו בן משפחה, הצעד הראשון הוא הגשת עתירה לבית המשפט לענייני משפחה. עתירה זו צריכה לכלול מידע על האדם הנדון, לרבות שמו, גילו וכל מידע רפואי רלוונטי. כמו כן, העתירה צריכה לספק מידע על העותר, לרבות יחסו לאדם הנדון והסיבות לבקשת האפוטרופסות. אנחנו ממליצים להיוועץ כבר בשלב זה עם עורך דין מיומן בתחום אשר מכיר מקרים דומים לאלו שלכם וידע לייעץ לכם בצורה הטובה ביותר.

 

סוגי האפוטרופסות הקיימים בישראל

בישראל ישנם מספר סוגי אפוטרופסות העשויים להינתן בהתאם לנסיבות. אלה עשויים לכלול אפוטרופסות מליאה, שבה לאפוטרופוס יש סמכות מלאה על האדם הנדון, או אפוטרופסות מוגבלת, כאשר לאפוטרופוס יש סמכות על תחומים ספציפיים בחייו של האדם. בית המשפט רשאי למנות אפוטרופוס זמני גם במקרים בהם יש צורך בפעולה מיידית. לכן, יש להבין באיזה סוג אפוטרופסות אתם מעוניינים לצורך הגשת בקשה מלאה ונכונה.

כיצד נוכל לקבל אפוטרופוסיות על מי שאינו בן משפחה?

האחריות של האפוטרופוס

לאחר מינוי אפוטרופוס, מוטלות עליו מגוון תחומי אחריות, לרבות קבלת החלטות בשם האדם המדובר והקפדה על מענה לצרכיו. האפוטרופוס עשוי להידרש למסור דיווחים שוטפים לבית המשפט, וכן עשוי להידרש לבקש אישור בית המשפט להחלטות מסוימות. חשוב שהאפוטרופוס יפעל בכל עת לטובתו של האדם הנדון. זאת, ללא תלות אם מדובר באפוטרופוס שמונה עבור בן משפחתו או אפוטרופוס לאדם שאינו בן משפחה ומונה בנסיבות אחרות.

 

לסיכום

קבלת אפוטרופסות על מי שאינו בן משפחה עשויה להיות תהליך מורכב, אך ייתכן שיהיה צורך בכך על מנת להבטיח את מענה לצרכיו של האדם וכי האינטרסים שלו מוגנים. אם אתם מחפשים אפוטרופסות על חבר שאינו בן משפחה, חשוב לעבוד עם עורך דין מנוסה שיוכל ללוות אתכם בתהליך ולוודא שהאינטרסים שלכם מוגנים. אנחנו ממליצים לכם להיכנס לאתר: https://rslawfirm.co.il בו תמצאו מידע רב על הנושא ותוכלו ליצור קשר עם עורכי דין מומחים ומקצועיים. בהצלחה!

כיצד נוכל לקבל אפוטרופוסיות על מי שאינו בן משפחה?

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »