עורך דין פלילי זה לא מה שחשבתם

מי צריך עורך דין פלילי? מסתבר שכולנו. כל אחד מאיתנו ודאי מכיר אדם שהסתבך בפלילים, ובמקרים רבים אין מדובר באנשים שהם עבריינים במהותם. פעמים רבות אדם נעצר על עבירות תנועה הנחשבות פליליות ומסתבכות אף יותר אם מדובר בתאונת דרכים משמעותית.

שימוש בסמים נמנה בין עבירות שרווחות ברחבי החברה הנורמטיבית לכאורה ועוד. בשורות הבאות נפרט על מספר מקרים בהם אתם עשויים להזדקק לשירותיו של עורך דין פלילי.

 

לא רק לעבריינים

כשאנו שומעים על עורך דין פלילי, אנו מיד מפליגים בדמיון למציאות של עבריינים מקצוענים העוסקים בחמורות שבעבירות. לא כך המצב. מדי יום מגיעים לבתי המשפט ולתחנות המשטרה אזרחים נורמטיביים לחלוטין שהסתבכו באופן חד פעמי עם החוק. להם במיוחד חשוב לקבל ייעוץ משפטי מתאים, כיוון שחוסר הניסיון שלהם עלול להוביל להעמקת ההסתבכות מול רשויות החוק. שימוש בשירותי עורך דין פלילי לליווי צמוד במקרים כאלה הוא חיוני.

 

תאונה בה נפגע אדם

אחד המקרים המצערים שיכולים להתרחש בתחום הפלילי, הוא תאונה בה נפגע אדם ללא כל כוונה מוקדמת. יצאתם לבלות, ובהיסח הדעת נפגע אדם כתוצאה מאי עצירה במעבר חציה או מקרה דומה. אדם נפגע, לעיתים נהרג, ואתם עומדים בפני מעצר וכתב אישום חמור. במצבים כאלה, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומיומן שילווה אתכם לאורך ההליך המשפטי.

 

עבירות של קטינים ובני נוער

בני נוער ידועים כבעלי מזג חם ושיקול דעת שלעיתים לוקה בחסר. לעיתים היעדר שיקול הדעת מוביל למעורבות של רשויות החוק. בין אם מדובר בוונדליזם, סמים, התפרצויות או מקרים דומים אחרים, מעורבות של עורך דין פלילי מיומן תמנע פגיעה בעתיד בבן או בת הנוער ותביא לסיום ההליכים בדרך של שיקום והכאה על חטא, במקרים המתאימים. לכן, במקרים כאלה כדאי מאוד לפנות לייעוץ אל עורך דין מומחה לפלילים.

 

עבירות מס ועבירות מע"מ

כדאי לדעת שהליכים מול רשויות המס ומול מע"מ הם הליכים פליליים לכל דבר ועניין. בהליכים אלה, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי הבקיא בתחום המיסוי, ולא כל עורך דין פלילי מתאים לכך. יחד עם זאת, ליבת ההליך היא ההליך הפלילי והוא מושתת על אותו סדר דין ועל אותם כללים. רבים מהמעורבים בעבירות כאלה, הם אנשים נורמטיביים לחלוטין אשר לפני ואחרי ביצוע עבירות אלה לא היו מעורבים כלל בביצוע עבירות פליליות.

 

סיכום

אז כן, עורך דין פלילי אולי נשמע מאיים, אבל במאמר זה הצגנו מספר דוגמאות המלמדות שגם אדם מן השורה, כמוכם, עשוי להזדקק לשירותיו בפרק כזה או אחר בחיים.  חקירה פלילית, כתב אישום ומשפט, הם הליכים שלא פשוט להתמודד איתם, ואנו זקוקים לתמיכה המקצועית ביותר כשאנו נתקלים בהם. בניגוד להליכים אזרחיים, אלה הליכים שנכפים עלינו בניגוד לרצוננו וכמעט אף פעם איננו מוכנים להם.

עורך דין פלילי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה?

הלבנת הון היא עבירה פלילית חמורה הכוללת הסתרה של מקור הכספים שהופקו מפעילות עבריינית. מטרת העבירה היא להפוך את הכספים "נקיים" לכאורה, כאילו הושגו באופן חוקי. הלבנת

קרא עוד »
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »