מה הוא תפקידו של עו"ד פלילי?

לאחרונה אנו שומעים בחדשות על עורכי דין פליליים שמלווים את הלקוחות שלהם לאורך הליכים משפטיים שונים. עובדה זו גרמה לנו להתעניין בתפקידם של עורכי דין אלו, במטרה להבין מה התפקיד שלהם. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל המידע שריכזנו בנושא מרתק זה.

 

עורך דין פלילי – זה לא סתם

אנחנו מכירים כל מיני עורכי דין שעוסקים בתחומים שונים. יש עורכי דין שעוזרים לנו ביום יום במילוי טפסים שונים, ברכישה של בית חדש או בעת הליך גירושין וכו'. עורך דין שעוסק בתחום הפלילי נחשב לבעל תפקיד משמעותי הרבה יותר מכל עורכי הדין האחרים. שכן, יש בידו את היכולת להכריע את הכף בכל הנוגע למתן עונש משמעותי לנאשם או החשוד שמסתייע בשירותיו.

 

בואו נכיר בתפקיד של עורך הדין הפלילי

מי שפנו בעבר אל עורך דין פלילי יודעים כי הוא מתמחה בכל מיני תחומים שונים. כאשר השלבים שבהם הוא מעניק את הסיוע הם שונים. למשל, ניתן להסתייע בו במצב שבו יש צורך בייעוץ משפטי או במצבים שבהם יש צורך בייצוג אל מול המשטרה או בית המשפט. ראוי לציין כי בחירה בעורך דין פלילי צריכה להיעשות תוך בירור מעמיק. שכן, חשוב מאוד לקבל ליווי מטעם עו"ד פלילי מומלץ בלבד. שכן, יש חשיבות קריטית לליווי המדובר עוד בשלבים הראשונים, בעת החקירה.

 

התפקיד של עורך הדין הפלילי בעת חקירה

התפקיד של עורך הדין בא לידי ביטוי בייעוץ לחשוד במהלך החקירה. שכן, הוא מסביר בראש ובראשונה את כל הזכויות שעומדות מאחורי העצור. לאחר מכן, הוא מעניק לו ייעוץ משפטי לפני שזה מעניק את הגרסה הראשונית שלו. ראוי לציין שוב כי מדובר בעניין קריטי שעשוי להשפיע באופן מהותי על ההליכים המשפטיים שצפויים להתקיים בהמשך.

 

באילו תחומים עורך דין פלילי יכול לסייע?

כאמור, עורכי דין פלילי יכולים לסייע במגוון רחב של תחומים שמשתנים ומתחלקים בדרך כלל לפי האישומים הבאים:

  • עבירות חמורות (מדובר בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, הריגה או רצח)
  • עבירות מין חמורות (למשל, אינוס, הטרדה מינית וכו')
  • עבירות שנוגעות לאלימות או אלימות במשפחה (למשל, תקיפה, איומים, גרימה של חבלה חמורה ועוד)
  • עבירות של רכוש ומרמה (למשל, זיופים, גניבה ועוד)
  • עבירות סמים (למשל, סחר בסמים או גידול של סמים וכו')

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את התפקיד החיוני של עורך הדין הפלילי. כעת, ידוע לכם כי עורך דין פלילי מלווה את הלקוחות שלו לאורך כל הדרך. החל מתחילת ההליך ועד לסיום המשפט בעניינו. בשלב זה, אתם יודעים את כל המידע, כך שנותר לכם רק להעביר אותו הלאה, לאחרים שמתעניינים בו. אם אתם זקוקים לליווי מטעם עורך דין שכזה, כדאי שתבדקו תחילה שבחרתם בעורך דין מומלץ שיבצע את תפקידו נאמנה.

עוד פלילי מומלץ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »