איך מערערים על פסק בוררות שאינו אובייקטיבי

נקלעתם לסכסוך עסקי ואתם שוקלים פנייה להליך בוררות? ראשית, יישוב סכסוכים באמצעות בוררות יכול לחסוך לכם זמן וכסף רבים. אבל האם אפשר לערער על פסיקת הבורר שניתנה לכם? מה הם התנאים הנדרשים לשם ערעור על פסיקה של בורר בתהליך בוררות? בכתבה שלפניכם ננסה לענות בקצרה על שאלות אלו. 

 

מה זה בכלל הליך בוררות?

בוררות היא שיטה לפתרון סכסוכים עסקיים ואחרים, שבמהלכה מסכימים הצדדים על זהות הבורר או הבוררים ועל תחום ונושא הבוררות. לאחר שנקבעו פרטים אלו בהסכמה על שני הצדדים, נקבע פרק זמן שבמהלכו מחויבים הצדדים לנהל משא ומתן, והבורר שנבחר מטעמם מחויב לספק פתרון לסכסוך שהוצג בפניו.

מרגע שניתנה ההחלטה בנושא הסכסוך על ידי הבורר או הבוררים בתיק, היא מחייבת ממש כמו פסק דין של בית משפט ועל הצדדים לכבד אותה.

 

כמה מחייב הפתרון שנתן הבורר בהליך?

למרות העובדה שהחלטת הבורר או הבוררים מחייבת לא פחות מפסק דין של בית משפט, הערעור על החלטת בורר היא מסובכת יותר מאשר ערעור על פסק דין של בית משפט. לאחר קבלת פסק הדין מבית המשפט, למקבלי פסק הדין ישנה אפשרות לערער לבית המשפט לערכאה הבאה בתור.

לא כך הדבר בפסיקה בהליך בוררות. בהליך זה נדרשים תנאים מיוחדים, שרק בגינם ניתן לערער על החלטת הבורר. ממש כמו בערעור על פסק דין רגיל בית המשפט שבו יתקבל הערעור ישב בתור ערכאת ערעור.

 

אז מתי אפשר לערער בכל זאת?

אחד המקרים שבהם אפשר לערער על פסק של בורר הוא במקרה והייתה הסכמה על אפשרות ערעור לפני הפנייה להליך הבוררות. במקרה כזה, לא נדרשים תנאים מיוחדים בכדי לערער על פסק הדין שניתן על ידי הבורר. אפשרות זו נוספה בשנת 2008 וזאת בכדי לאפשר למנהלים תיקים של בוררות עסקית לתקן טעויות שנפלו בפסק הדין שניתן להם על ידי בורר זה או אחר.

כמו כן, במידה ונפלה בתיק שלך טעות קריטית בנוגע למשקל הראיות או בנוגע לראיות שלא נלקחו בחשבון על ידי הבורר – ניתן לפנות לערעור בפני בית משפט. כפי שכתבנו במקרה כזה בית המשפט ישב בתור ערכאת ערעור.

 

סיכום

פסק דין בהליך בוררות הוא בדרך כלל קשה לערעור אפילו יותר מפסק דין של בית משפט, מכיוון שזהותו של הבורר נקבע בהסכמה על ידי הצדדים. בתי המשפט בישראל נוטים שלא להפוך החלטות שניתנו על ידי בורר מוסמך. למרות זאת במקרים מסוימים ומיוחדים ניתן לערער פסק דין שניתן על ידי בורר מוסמך.

במקרים בהם החליטו הצדדים לפני הליך הבוררות על אפשרות ערעור בהליך הבוררות וכמו כן הסכימו על זהותו של הבורר שאליו פונים לערעור –  ניתן לערער ולבקש פסק דין חדש ומתוקן בנוגע לסכסוך אותו אתם מעוניינים ליישב.

פסק בוררות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה?

הלבנת הון היא עבירה פלילית חמורה הכוללת הסתרה של מקור הכספים שהופקו מפעילות עבריינית. מטרת העבירה היא להפוך את הכספים "נקיים" לכאורה, כאילו הושגו באופן חוקי. הלבנת

קרא עוד »
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »