מתי כדאי לפנות לעו"ד שמתמחה בתביעות נזקי גוף?

תביעות נזקי גוף מוגשות על ידי מי שנפגע כתוצאה ממעורבות בתאונת עבודה, תאונת דרכים, רשלנות רפואית וכדומה. תביעת נזקי גוף מבוססת על דיני נזיקין והיא מוגשת כלפי מי שגרם לפציעה באופן ישיר או במחדל.  על מנת להגיש תביעה זו, יש לדאוג לתיעוד של האירוע להציג חוות דעת מומחה לגבי הנזק. על המקרים בהם מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום במאמר שלפניכם.

 

תאונת דרכים

תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים הינה מורכבת ובית המשפט ממנה מומחים מטעמו לבחון את הקשר הסיבתי בין התאונה לנזקי הגוף של התובע.  לפי החוק, נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונת דרכים מזכות את הנפגע בפיצויים מחברת הביטוח אשר הנפיקה את פוליסת החובה של הנהג הנפגע. את תביעת הפיצוי מחברת הביטוח כדאי להגיש בעזרת  עורך דין נזקי גוף המנוסה בכך.

 

פציעה בעבודה

תאונות עבודה יכולות להיות הן תאונות המתרחשות בדרך לעבודה וממנה והן אירועי פציעה במהלך העבודה. פציעות נפוצות בעבודה הן כתוצאה מנפילה במקום העבודה, פגיעה מכלי עבודה או מכימיקלים תעשייתיים ועוד. בסוג תביעות זה ניתן לתבוע, הן את הביטוח הלאומי עבר דמי פגיעה וקצבת נכון והן את המעסיק במידה ולא נשמרו כללי הבטיחות במקום העבודה.

 

פציעה ברחוב

לאחר פציעה ברחוב מומלץ לפנות לעורך דין נזקי גוף ולבדוק את האפשרות לתבוע את הרשות המקומית. תאונות של נפילה ברחוב הן שכיחות מכיוון שהליכה בשטחים ציבוריים היא פעולה שמרבית האנשים מבצעים על בסיס יומי. הרשויות המקומיות נושאות בחובת זהירות כלפי הולכי רגל והן מחויבות לדאוג לתחזוקת הרחובות ולהסיר מפגעים המסכנים את ביטחון התושבים.

מפגעים שניתן למצוא ברחובות הם בורות, שברים ושקעים במדרכות או בכבישים. גם היעדר תאורת רחוב מספקת יכול להוות עילת תביעה במקרים רבים של נפילה. ככל שהמפגע משמעותי יותר, כך סיכויי התביעה להתקבל יהיו גבוהים יותר.

 

רשלנות רפואית

תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות רפואית יש הכרח להציג את הקשר הסיבתי. התובע ועורך דינו נדרשים להוכיח שהטיפול שניתן למטופל הוא הגורם הישיר לנזק ולפגיעות מהן הוא סובל. בתביעות מסוג זה חובה לצרף חוות דעת רפואית אחת לפחות. בגין נזקי גוף במקרים של רשלנות רפואית, ניתן להגיש תביעת נזיקין לפיצוי כספי לניזוק בהתאם לאופי הנזק והשלכותיו על התובע.

 

סיכום פנייה לעו"ד

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במקרים בהם כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות נזקי גוף. כפי שציינו, המקרים הנפוצים הם, תאונת דרכים, תאונת עבודה, נפילה או פציעה ברחוב ורשלנות רפואית. בכל מקרה של תביעת נזקי גוך יש להוכיח קשר סיבתי ברור בין הפגיעה או הרשלנות של הנתבע לבין תוצאות הפגיעה לתובע ולהוכיח את הנזק הממוני והלא ממוני שנגרמו.

עורך דין

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה?

הלבנת הון היא עבירה פלילית חמורה הכוללת הסתרה של מקור הכספים שהופקו מפעילות עבריינית. מטרת העבירה היא להפוך את הכספים "נקיים" לכאורה, כאילו הושגו באופן חוקי. הלבנת

קרא עוד »
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »