כיצד מזהים את סוג המקק שנמצא בביתנו?

בישראל נפוצים מספר סוגי מקקים. על מנת להתאים להם את סוג ההדברה הנחוץ, יש לזהות את סוג התיקן ולעדכן בכך את חברת ההדברה. במאמר הבא נעמוד על מספר סוגי תיקנים וניתן סימני זיהוי כך שבמפגש הבא איתם (בתקווה שלא יתרחש), תוכלו לקרוא למקק בשם ולאפשר למדביר לבצע הדברה ייעודית ואפקטיבית עבור הזן הספציפי.

 

סוגי התיקנים ומאפייניהם

התיקן האמריקאי

תיקן אמריקאי הינו תקין נפוץ ביותר, רבים מכנים אותו ג'וק תמר או מקק. הוא מאופיין בגוף גדול יחסית לשאר התיקנים – מידות גופו נעות בין 3-6 ס"מ. צבע גופו של התיקן האמריקאי הוא חום שחור. המקור העיקרי להופעת ג'וקים מסוג זה הינו מקומות חמימים ולחים ובעיקר עליות גג ובורות ביוב.תיקן אמריקאי עלול להגיע לבית באמצעותה הליכה, תעופה ואף להתפתח בתוך הבית.

תיקנים אמריקאיים במיטב כושר התעופה שלהם עשויים להגיע לגבהים מרשימים ולהיכנס דרך פתחים שונים בבית, בנוסף, מצויה תופעה של חדירת תקינים אמריקאיים דרך הכיור או אסלת השירותים.טיפול בסוג מקק זה ייעשה על יד הדברת הבית בדגש על הארון מתחת לכיור במטבח וכן הדברת בורות הביוב במטרה למנוע את כניסת של המקקים למרחב הפרטי.מחפשים חברת הדברה מקצועית? היכנסו לאתר: https://cobra1.co.il

ג'וק בבית

התיקן הגרמני

תיקן גרמני הינו ג'וק בגודל של כ-2 ס"מ (קטן יותר מתיקן אמריקאי). מקקים אלו מגיעים אך ורק באמצעות העברה של התיקן. ג'וק גרמני הוא זעיר ונוטה להסתתר בין קפלי קרטונים כשהוא נושא עמו ביצים רבות.

במידה ותיקן גרמני אחד נכנס לבית, הוא עשוי להדביק תוך מספר ימים את כל הדירה בנגע.תיקן גרמני חובב מקומות חמימים ולחים ובייחוד מוצרי חשמל.צורת ההדברה שלו לרוב תהיה משולבת מדבקות פיתיון (לזיהוי רמת הנגיעות), ריסוס והנחת ג'ל.

 

תיקן פסים

תיקן זה הוא קטן יותר מהתיקן האמריקאי וגדול מעט מהתיקן הגרמני. הוא מצוי באותם אזורים בהם מצוי התיקן האמריקאי והוא מאופיין בפסים על גבו. תיקן זה אינו יכול לעוף וצורת ההדברה שלו זהה לצורת ההדברה של התיקן האמריקאי.

 

תיקן חול

זהו סוג מקק שפחות נפוץ בתוך הבית אולם הוא עשוי להימצא בסביבה הביתית. צבע תיקן החול שחור וצורתו אליפטית גדול נע בין 3-6 ס"מ. תיקן זה קיבל את שמו קיומו דווא בסביבות אבק וחול. התיקן נוטה להסתתר תחת אבנים, חפצים שונים ועוד.

ג'וק בבית

תיקן לוחש

תיקן גדול מאוד (עד 8 ס"מ!) בצבע חום-ברונזה שמקורו במדגסקר. תיקן זה למרות מראהו האימתני, אינו מסוכן ולא נדרשת הדברה כדי להרחיקו.

 

תיקן שדה האפריקני

תיקן בצבע חום שחור שנוטה להתחבא מאחורי אבנים מצוי אך ורק בשטחים פתוחים.

 

המדריך לזיהוי סוג התיקן – מסכמים

בכל מקרה, אם המקקים בביתכם חמקמקים או שלא הצלחתם לזהות במדויק את סוג המקק הזעיר, מומלץ לשלוח תמונה או תיאור למדביר על מנת שידע באילו כלים להצטייד.

ג'וק בבית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הכירו את אתר ריבט!
הכירו את אתר ריבט!

בתחום ההימורים המקוונים והימורי ספורט, יש אינספור פלטפורמות לבחירה. פלטפורמה אחת שזכתה לתשומת לב משמעותית היא Rebet777. במאמר מקיף זה, נחקור ונכיר לכם את אתר

קרא עוד »