למה יותר אנשים מוציאים רישיון לנשק בישראל

בשנים האחרונות יותר אנשים פונים לאגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי בבקשה להוציא רישיון לנשק אישי. מן הנתונים הרשמיים שמפרסם המשרד ניכרת עלייה רצינית בבקשות להוצאת רישיון נשק, והביקוש לרישיון שובר שיאים בכל פעם מחדש.

האמת שהסיבה היא לא מאוד מסובכת: רבים מרגישים חוסר ביטחון אישי ולצערנו ישנה תחושה כללית שאין ממש על מי לסמוך. אנשים רבים חשו על בשרם או שראו בחדשות או ברשתות החברתיות שהמשטרה לצערנו לא ממש מסוגלת לעזור תמיד, והם מבינים שאם הם לא יעזרו לעצמם יכול להיות שאף אחד אחר לא יעזור להם.

 

למה יותר אנשים מוציאים רישיון לנשק בישראל?

הוצאת רישיון נשק היא תהליך שלוקח זמן וגם עולה לא מעט כסף. כמובן שהשאלה שעולה מאליה היא למה לעשות את זה? בישראל יש נוכחות גבוהה יחסית של כוחות ביטחון לאומיים ואזרחיים, אז מה גורם לאדם לקום בבוקר ולהוציא רישיון נשק? אספנו כאן עבורכם כמה סיבות שיכולות להסביר את התופעה.

אֶקְדָח

הסיבה הביטחונית

בסופו של דבר, למרות שיש בישראל לא מעט נוכחות של כוחות ביטחון ואבטחה, אי אפשר להגיע למצב שבו יש שוטר, חייל, או מאבטח בכל פינת רחוב או בכל מסעדה. בנוסף, הרבה אנשים גרים ביישובים ביהודה ושומרון או באזורים מבודדים, שגם במהלך הנסיעה אליהם וגם בתוך היישוב עצמו או בסביבתו הם עלולים להיתקל במפגעים.

כמובן שכאשר מפגע מגיע, הוא לא יחכה לשוטר או לחייל ולכן אנשים רוצים שתהיה להם יכולת מהירה לתגובה בעצמם בלי תלות בכוחות הביטחון.

 

חולשת מערכות הביטחון

לצערנו הרב יש בשנים האחרונות תחושה אמיתית בקרב חלקים נרחבים מהציבור של אובדן משילות באזורים גדולים מאוד בארץ. הרבה אנשים שגרים בפריפריה או ביהודה ושומרון פשוט מרגישים שאין בעל בית בשטח. משטרת ישראל ומשמר הגבול לא באמת מצליחים לתת מענה, ויש תחושה של הפקרות.

פשיעה חקלאית, גנבות, וטרור, מצטרפים ביחד, ואנשים רוצים לדעת שהם יוכלו להגן על עצמם בזמן אמת. אם הם לא יכולים לסמוך על המדינה, הם לפחות יכולים לסמוך על עצמם.

מערכות אבטחה

הסיבה הפסיכולוגית

כפי שהסברנו, אי אפשר להציב מאבטח אישי על כל אזרח במדינת ישראל, וגם אם היינו יכולים לעשות דבר כזה לא היינו רוצים לעשות אותו. אנשים רוצים להסתובב בצורה חופשית במדינה שלהם, אם זה לשבת בפאב ברחוב דיזינגוף בתל אביב, או לטייל לבד בלב המדבר. ברגע שיש לאדם נשק אישי, הוא מרגיש הרבה יותר בטוח מכיוון שהוא יודע שהוא יכול להתמודד עם איומים ברמה מסוימת. נשק אישי מעניק לאדם שקט נפשי ותחושת רוגע מסוימת.

סיכום

יש לא מעט סיבות שבגללן אנשים בוחרים להוציא רישיון לנשק אישי, אם זה הרצון לא להרגיש פגיע, אם זה צורך אמיתי להגנה עצמית, ואם זה רצון בשקט נפשי.

רישיון אקדח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הכירו את אתר ריבט!
הכירו את אתר ריבט!

בתחום ההימורים המקוונים והימורי ספורט, יש אינספור פלטפורמות לבחירה. פלטפורמה אחת שזכתה לתשומת לב משמעותית היא Rebet777. במאמר מקיף זה, נחקור ונכיר לכם את אתר

קרא עוד »