איך להיות קבלן שיפוצים רשום

במשך שנים רבות, עוד לפני הקמת המדינה ובעשורים הראשונים לקיומה, היה ענף הבנייה בכללותו, פרוץ ובלתי מוסדר. מצד אחד, היו בעלי מקצוע מיומנים, שאכן בצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר ובנו מבנים שראוי להתגאות בהם. מצד שני, היו, ולמרבה הצער קיימים גם כיום, בעלי מקצוע בעייתיים, שלא לומר חסרי אחריות. על מנת לאפשר לענף הבנייה בישראל להתמקצע, מתנהל מזה זמן הליך התומך ברישום של קבלני שיפוצי בפנקס הקבלנים, אצל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. מה המשמעות של רישום קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים (כגון, איטום גגות)? כיצד מפקח רשם הקבלנים על מידת הרצינות והמקצועיות של כל קבלן? מהם היתרונות הגלומים ברישום קבלני שיפוצים? כל התשובות בשורות להלן.

קבלן שיפוצים – רישום בפנקס הקבלנים והמשמעויות שלו

קבלני שיפוצים נמנים עם בעלי המקצוע המשפיעים ביותר, בענף הבנייה בכל ובענף השיפוצים בפרט. ואולם אחת הבעיות הנפוצות בתחום, טמונה בחוסר המקצועיות של חלק מהקבלנים. קבלן אחד בלתי מקצועי, שעשה עבודה רשלנית, עלול להחמיר את היחס הספקני, שלא לומר השלילי, שיש בציבור כלפי קבלני שיפוצים. ככל שגדל מספר הקבלנים שנרשמו בפנקס הקבלנים, כך גדלה ההסתברות של בעלי דירות ונכסים, לשכור קבלן מקצועי וראוי לביצוע עבודת השיפוצים הבאה. רישום קבלן שיפוצים איננו עניין של מה בכך, והוא מחייב את הקבלן המעוניין להירשם להוכיח את רמת המיומנות והמקצועיות שלו, כמו גם את רמת הידע שלו בתחום שאליו נרשם כמו הוצאת היתרי בנייה ומהלכים בירוקרטים אחרים כפי שמדובר במאמר באתר Hazanav. מבחינת מקבל השירותים – הסיכוי גדול יותר לקבל שירות ועבודה טובה מקבלן רשום, מאשר על ידי קבלן שיפוצים שאיננו רשום.

 

הליך הרישום של קבלן שיפוצים בפנקס הקבלנים.

כאמור, עצם הרצון להירשם, מחייב את הקבלן המועמד לרישום להוכיח הן את המחויבות שלו למקצוענות והן את רמת המקצועיות והמיומנות שלו בתחומים שאליהם נרשם. ככל שמהספר תחומי ההתמחות של קבלן שיפוצים הוא גדול יותר, כך גדלים הסיכויים שלו לקחת חלק בפרויקטים יוקרתיים מצד אחד ועתירי ממון מצד שני.

לפני כחמישים שנה, בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת, נחנך בישראל תפקיד חדש – רשם הקבלנים. הפונקציונר הזה נמצא תחת פיקוח ישיר של שר השיכון, ומנהל את פנקס הקבלנים הרשומים. זאת, בכל תחומי העיסוק האפשריים בענף הבנייה. ואולם בשנים האחרונות הוחל, בנוסף לרישום של קבלנים במקצועות שונים בענף, לבצע רישום של קבלני שיפוצים בספר הקבלנים גם כן.

על מנת להירשם, על הקבלן להיות בעל ניסיון מקצועי הולם. קבלן שיפוצים רשום צריך להוכיח ניסיון מצטבר ויכולות לטיפול בפרויקטים ברמות השוהות. ככל שרמת המקצועיות של הקבלן גבוהה יותר וככל שהוותק שלו גדול יותר, כך יגדל מספר  הפרויקטים שאליהם הקבלן יוכל להירשם.  המספר וההיקף שלהם יכול לעלות בהדרגה, במקביל לניסיון שהקבלן צובר. בכל ביצוע עבודת שיפוצים ובניין, ההמלצה היא לשכור אך ורק את שירותיו של קבלן שיפוצים רשום ולהימנע מסיכונים מיותרים ועוגמת נפש.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
גלאקסי 8
תיקון גלקסי 8

אם בעבר מכשירי הסלולר האישיים היו יכולים לרכוש רק אנשים בעלי הון או אנשי עסקים אשר היו מוכרחים דרך יעילה ונוחה ליצירת קשר. עם התקדמות

קרא עוד »
צד של ספה
5 טיפים לניקוי ספות בד

שמירה על הניקיון של הרהיטים בבית, דורשת הרבה תשומת לב והרבה הבנה הן בדרכים השונות לנקות כל רהיט והן בחומרי הניקוי שיש להשתמש בהם. בשורות

קרא עוד »