האם את עומדת בדרישות כדי להתקבל לתואר ראשון? 

אחרי שמצאנו מסלול לימודים אקדמי שמעניין אותנו, השלב הבא הוא לוודא שאנחנו אכן עומדות בדרישות הקבלה שלו. הקבלה לתואר היא הצעד הראשון לקראת רכישת המקצוע שבחרת, ולכן חשוב לבדוק מראש את תנאי הקבלה, שישמשו לנו מעין יעד ראשוני בדרך אל התואר. 

אחד הצעדים הראשונים שחשוב לעשות לקראת בחירת מסלול הלימודים לתואר ראשון, איפשהו בין התכנסות לתחומים שמעניינים אותנו לרישום למוסד הלימודים, הוא להבין מהם תנאי הקבלה למסלול שאנחנו מעוניינות בו. בין אם מדובר במסלול לימודים לחרדיות ובין אם מדובר במסלול אקדמי אחר, בדיקת תנאי הקבלה היא צעד לקראת תחילת הלימודים האקדמיים.

 

הסבר כללי – מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון?

ההסבר הגורף, שאמנם לא בהכרח נכון לכל המסלולים אבל בהחלט לאחוז לא מבוטל מהם, הוא שקבלה לתואר ראשון נקבעת לפי שילוב של ציוני בחינות הבגרות או הגמר שעשית, יחד עם הבחינה הפסיכומטרית. מרבית החוגים והמסלולים יאפשרו לך לבדוק את סיכויי הקבלה שלך באופן מידי על ידי הזנה של ממוצע הבגרויות והבחינה הפסיכומטרית.

 

האם תנאי הקבלה נשארים קבועים מדי שנה?

תנאי הקבלה למסלולי הלימוד עונים לאחד הכללים הפשוטים ביותר – היצע וביקוש. כאשר חוג מסוים הוא מבוקש, לרוב יעלו הציונים הנדרשים כדי להתקבל, ואילו לחוגים שאינם מבוקשים יהיו תנאי קבלה יותר מקלים. מכיוון שהביקוש עשוי להשתנות, וכן ההיצע (כמות התלמידים שיכולה להתקבל למסלול מסוים בשנה מסוימת) הרי שגם ממוצע הציונים הנדרש, ציון הפסיכומטרי הנדרש או השקלול הנדרש, עשויים להשתנות – בין שנה לשנה או בין מוסד לימודים אחד למשנהו.

 

האם ישנם תנאי קבלה נוספים?

כאמור, רבים מהמסלולים מתנים את הקבלה בשקלול ציוני בגרות ופסיכומטרי בלבד. יחד עם זאת, בחוגים מסוימים, לרוב במסלולים מבוקשים עם כמות סטודנטים מצומצמת, יתכנו בהחלט דרישות קבלה נוספות כמו ראיון קבלה או מבחן מיון. כך, למשל, מועמדת ללימודי רפואה תתבקש, בנוסף לציוני בגרות ופסיכומטרי גבוהים, גם לעבור מבחן קבלה, לפני שתוכל לשמוח ולהתגאות בקבלה למסלול המבוקש והמפרך.

 

מה אפשר לעשות אם לפי הציונים שלי אני לא מתקבלת למסלול שאני רוצה?

קודם כל לא לוותר. גם אם בדקת את התחום במוסד מסוים וראית שאינך מתקבלת, אין זה אומר שלא תוכלי להתקבל לאותו מקצוע במוסד לימודים אחר. אם את נעולה על מוסד לימודים מסוים, הרי שהאפשרות העומדת בפנייך היא שיפור ציונים.

 

שיפור הבחינה הפסיכומטרית

שיפור פסיכומטרי לרוב יהיה יעיל יותר משיפור בגרויות, שכן ההשפעה של הבחינה הפסיכומטרית גדולה יותר מההשפעה של כל בחינת בגרות בנפרד. המפתח לשיפור ההישגים בבחינה טמון במשמעת עצמית ובזיהוי החלק שהוריד את הישגייך בפעם הקודמת. אם את לא בטוחה שאת יכולה לבד – כדאי לבדוק את האפשרות של קורס הכנה טוב.

 

שיפור בחינות בגרות

במקרים מסוימים כדאי לשקול גם שיפור ציוני בגרות, בפרט אם מוסד הלימודים מחשיב באופן מיוחד מקצועות מסוימים. כדאי להתייעץ עם מדור רישום וקבלה, ולבדוק אם יש מקצועות מסוימים הנחשבים יותר לצורך חישוב ציון הקבלה שלך לתואר.

תואר ראשון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא