הטרדה מינית ע"י רופא

כל אירוע של הטרדה מינית נחשב על פי החוק לעבירה פלילית. עם זאת, דווקא מקרים של הטרדה מינית על ידי רופא לא תמיד מקבלים את תשומת הלב שראויה להם. במאמר הבא נסביר איך אפשר לדעת שמדובר בהטרדה מינית, מהן אפשרויות הטיפול המשפטי ועם מי כדאי להתייעץ

ההגדרה של הטרדה מינית כעבירה פלילית שעונשה מאסר מייצרת הרתעה ואמורה לצמצם את שכיחות האירועים הללו. עם זאת, דווקא גברים ונשים שנפגעים מהטרדה מינית לא תמיד מודעים לכך שהם יכולים להגיש תביעה ואף לקבל פיצוי כספי. כמו כן, צריך להדגיש את העובדה שהטרדה מינית היא לא עבירה רגילה – כי לפי החוק היא פוגעת בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובזכות לשוויון.

 

המאפיינים המיוחדים של הטרדה מינית על ידי רופא

אין ספק שלכל אירוע של הטרדה מינית עלולים להיות מאפיינים אחרים. אם לוקחים כדוגמא אירוע של הטרדה מינית על ידי רופא, ניתן להשתמש בה בשביל להבין מה הדרך הנכונה לפעול מול המטרידים ומה אפשר לעשות כדי להגיש תביעה ואולי גם לקבל פיצוי כספי הולם.הטרדה מינית על ידי רופא היא אירוע ייחודי בגלל מערכת היחסים בין הצדדים המעורבים.

ברוב המקרים, גברים ונשים שמגיעים לרופא רגילים להקשיב להנחיות שלו ולבצע אותן בצורה מדויקת. יתרה על כך, גם גברים וגם נשים לא תמיד מודעים לאופן הסטנדרטי והרגיל של ביצוע הבדיקה. כפועל יוצא מכך, לרופא יש המון חופש לנצל את יחסי המרות ולפעול בצורה שאינה חוקית אלא נחשבת להטרדה מינית לכל דבר ועניין.

 

כך תדעו שמדובר על הטרדה מינית

מצד שני, להטרדה מינית יש כאמור מאפיינים משלה. לפי החוק והפסיקה, הטרדה מינית היא לא רק סחיטה באיומים בעלת אופי מיני – אלא גם מעשים מגונים, הצעות חוזרות או התייחסויות מילוליות בעלות אופי מיני, אמירות מבזות ומשפילות, התנכלות, פרסום תצלומים וסרטים או הקלטות וכמובן ניצול יחסי מרות.

במילים אחרות, הטרדה מינית על ידי רופא עלולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. יש יותר מדרך אחת להטריד מינית והסיטואציה הרגישה אצל הרופא עלולה למנוע מגברים ונשים לזהות אותה. לכן, הפתרון הוא לפנות לעורך דין בקיא בתחום ולקבל ממנו מידע על הטרדות מיניות בצורה מסודרת.

 

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין?

התייעצות עם עורך דין שמתמחה בעבירות מין בכלל ובהטרדות מיניות בפרט מתבצעת בסביבה סטרילית ורגישה. ההתייעצות לא מחייבת את הנפגעים והנפגעות לאף סוג של פעולה, אלא מיועדת לתת להם מידע ולסייע להם לקבל החלטות בצורה מושכלת ומבוססת יותר.

אם בעקבות ההתייעצות יחליטו הנפגעים והנפגעות להגיש תביעה, עורך הדין יוכל לטפל גם בה.לסיכום, הטרדה מינית על ידי רופא שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. אם מרגישים חשד להטרדה כזו, כדאי לטפל בה ביסודיות.

הטרדה מינית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חוק הטרדה מינית
הטרדה מינית קשישים

הזמן החולף והשנים העוברות מביאות את כולנו בבוא העת לגיל זקנה, בה הגוף כבר אינו מתפקד כמו פעם ואף זקוק מידי פעם לתמיכה וסעד. ולעיתים,

קרא עוד »