המעסיק שלך החליט לא לשלם פיצויי פיטורין – מה עליך לעשות?

כל עובד שעבד ברציפות במשך שנה אחת או יותר צריך לקבל פיצויי פיטורין בעת סיום ההעסקה שלו. הפיצויים מגיעים לעובד בין אם הודיע על התפטרותו ובין אם פוטר בנסיבות שונות. בשנים האחרונות אנו עדים למקרים בהם מעסיקים מחליטים שלא לשלם פיצויי פיטורין בניגוד לחוק. אם אתה חווה מצב שכזה, כדאי שתקרא את השורות הבאות ותגלה מה עלייך לעשות בשלב זה.

 

בשלב הראשון – עלייך להבין שהחוק עומד לצדך

חשוב לציין תחילה כי החוק לטובתך. כלומר, אם אכן עבדת מעל שנה ברציפות במקום העבודה, אתה צריך לקבל מהמעסיק שלך את פיצויי הפיטורין. במידה והוא אינו מוכן לעשות זאת, אתה תצטרך לנקוט בהליכים משפטיים כנגדו בקרוב. אנחנו שומעים לא פעם על עובדים שרוצים לסיים את ההעסקה במקום העבודה ב"אנרגיות טובות". כלומר, הם מעדיפים להימנע מנקיטת הליכים משפטיים בגלל שהמצב גורם להם לאי נעימות אל מול המעסיק. מדובר בתחושות הגיוניות, אך חשוב שלא לערב רגשות בהליך. שכן, זו הזכות הבסיסית שלכם ומגיע לכם לדרוש אותה בדרך שכזו.

 

בשלב השני – עלייך להודיע למעסיק שאתה דורש את הפיצויים המגיעים לך

רגע לפני שתתחיל בהליך משפטי, אתה צריך להודיע למעסיק שלך (לשעבר) שאתה דורש לקבל את הפיצויים המגיעים לך. חשוב מאוד שתעשה זאת לא רק בעל פה, אלא גם בכתב באמצעות אחת או יותר מהדרכים הבאות:

  • שליחת הודעה במייל
  • שליחת הודעה בוואצאפ
  • שליחת מכתב בדואר רשום

ההמלצה היא לבחור לפחות באמצעי אחד שמאפשר לך לדעת שההודעה התקבלה. למשל, דרך וואצאפ או דואר רשום. כך תהיה לך הוכחה בהמשך שהמעסיק קיבל את ההודעה ובחר שלא להתייחס אליה. אם אינך בטוח כיצד לעשות זאת, כדאי שתדע שאתה יכול לקבל פירוט נוסף בנושא. לקבלת פרטים נוספים באתר הבא: https://ddlaw.co.il.

 

בשלב השלישי – פנה לעורך דין

עכשיו, כשיש לך הוכחה שהמעסיק שלך בוחר שלא להעניק לך את הפיצויים המגיעים לך, אתה יכול לפנות אל עורך דין לדיני עבודה. עורך הדין יבקש ממך למסור לו את כל המסמכים שמוכיחים כי אתה עובד במקום העבודה במשך שנה או יותר. אתה צריך להכין לקראת הפגישה עמו את המסמכים הבאים:

  • תלושי משכורת
  • צילום ההודעה שנמסרה למעסיק בעקבות אי תשלום פיצויי פיטורין

ייתכן ותידרש לשלוח מסמכים נוספים, כך שחשוב שתיצור עם עורך הדין קשר בהקדם ותברר מה עלייך להביא עמך.

 

בשלב הרביעי – תיגש לבית הדין לדיני עבודה

עורך הדין יסייע לך להכין את הבקשה לפתיחת התיק. בהמשך אתה תצטרך להגיע לדיונים שיתקיימו בנושא או לגישור שצפוי להתקיים בבית הדין לדיני עבודה. בשלב זה, עורך הדין יבצע עבורך את ההליך ויאמר לך מה עלייך לעשות בכל שלב ושלב. מאחלים לך בהצלחה בהליך!

עובדים עומדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה
מהי הלבנת הון ומה העונש עליה?

הלבנת הון היא עבירה פלילית חמורה הכוללת הסתרה של מקור הכספים שהופקו מפעילות עבריינית. מטרת העבירה היא להפוך את הכספים "נקיים" לכאורה, כאילו הושגו באופן חוקי. הלבנת

קרא עוד »
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »