שבע עובדות מעניינות על פראג

אחת הערים היפות באירופה, ובוודאי אחת המגוונות שבהן, היא העיר פראג. העיר הזאת היא בירתה של צ'כיה, שבעברה שלטה גם על חלקים אחרים באזור, ונקרא צ'כוסלובקיה. בעיר פראג משתלבים באופן קסם היסטריה, בילויים ותרבות גבוהה. בשורות הבאות נביא שבע עובדות על העיר פראג, שהפכה בשנים האחרונות יעד לבילויים, לטיולים ובעיקר – יעד להשקעה עבור ישראלים רבים.

 

עיר גדולה, מגדלי וצריחים ותרבות

פראג, בירתה ההיסטורית של צ'כיה, משתרעת על פני שטח של 6,977 קמ"ר. השטח הזה גדול יותר מרבע מדינת ישראל, כולל רמת הגולם (שהוכרה לא כבר כחלק ממדינת ישראל) ומזרח ירושלים. מדובר בעיר ענקית. עם זאת, הצפיפות לקילומטר קטנה מזאת שבישראל, והעיר כולה מונה קצת יותר מאשר מיליון ושלוש מאות אלף נפש. ואכן, מי שמסתובב בפראג חווה ממקור ראשון את ההרגשה של מרחבים עירוניים פתוחים.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של העיר הנפלאה הזאת, הוא מספרם הגדול של המגדלים והצריחים המצויים בה. מי שמגיע לעיר, איננו יכול להחמיץ את המגדלים הללו, שניתן לראותם מכל מקום. המגדלים הללו נותרו בה, שארית דוממת לעברה המפואר של עיר שהייתה לפנים בירתה הבלתי מוצהרת של אירופה.

מעבר להיותה מרכז תיירותי, ומרכז החיים הכלכליים בצ'כיה, מעניקה העיר פראג למבקרים בה גם חוויה תרבותית יוצאת דופן המרכז ההיסטורי של פראג, כך לדוגמה, הוכרז בשנת 1992 על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית. ואכן, פראג בהחלט יכולה להתגרות בהיסטוריה ארוכה ומגוונת, המתפרשת לאורך יותר מאלף שנים בעידן המוכר לנו, ואלפי שנות היסטוריה מאז האדם הקדמון התיישב בה לראשונה.

חיי לילה, תרבות ובירה תוססת

אף שמדובר בעיר בעלת היסטוריה ארוכה, הרי שהעיר פראג ידעה גם להתחדש ולהתחבר לעולם המודרני. נכון להיום, העיר הזאת נחשבת לעיר בעלת חיי לילה תוססים, ויש בה מספר גדול מאד של מועדונים ובתי קזינו. גם מי שהמודעות ההיסטורית שלו נמוכה, יכול למצוא בפראג משהו לעשות.

אחד הדברים הפחות ידועים על פראג, יכול לשמש אבן שואבת לחובבי הבירה באשר הם. בעיר פראג, הבירה, משקה השעורה הכל כך פופולארי, יותר זולה ממים. חובבי בירה המגיעים למקום, נשבים בקסמו ולו רק בגלל התופעה הזאת. בהתאמה כך, ניתן למצוא בפראג מבחר גדול של פאבים ומועדונים קטנים, שבכל אחד מהם מוגשת, איך לא – בירה איכותית, במחירים נולים לכל כיס ובכמויות גדולות.

ככלל, פראג היא מקום שביקור אחד לא מספיק אפילו לטעום ולו כזית ממגוון הבילויים והאטרקציות שלה. מעבר לשבעת העובדות הנזכרות לעיל, מציעה העיר הזאת הרבה אטרקציות, מסעדות, מועדונים ואתרים היסטריים, שהופכים כל ביקור בפראג לחוויה. יותר מכל, מסמלת העיר פראג את היכולת להשתקם, לקום מהחורבות של השלטון הנאצי ולהשתקם בדרך היפה והאצילית ביותר. לא פלא, לפיכך, שהתייר הישראלי שגילה את פראג, לא יחליף אותה בשום מקום אחר.

לקבל מידע על מלון קינג דויד פראג.

מרכז העיר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מתחם תיירות
חום יולי אוגוסט

כמה חם לכם בסולם מ – 1 עד גיהינום עליי אדמות? אם עניתם שאתם לחלוטין נמצאים באופציה השנייה, הכתבה הזו היא לגמרי בשבילכם. כי בדיוק

קרא עוד »
חוף ים
מאגד החלומות

כמה זה היה נפלא, אם היה לנו אתר שמאגד בתוכו את כל המידע האפשרי על סיני? ככה שלא נצטרך לדוג מכל מקום אפשרי פיסות מידע

קרא עוד »
דובאי
ביקור ראשון

פעם, המקומות האלה היו בגדר של חלום רחוק בשבילנו. חלמנו לנסוע, חלמנו לראות, חלמנו לחקור. והנה פתאום, בצהרי יום בהיר (אולי זה בכלל היה בשעות

קרא עוד »