מתנה או כסף לבר מצווה? יתרונות וחסרונות

בכל אירוע בר מצווה אנו מתלבטים מחדש – האם לתת לילד בר המצווה מתנה או שמא להביא לו כסף?  מבחר המתנות שניתן להעניק היום הוא רחב ומגוון, ומצד שני הענק כסף תסייע לחסכון שלו בגיל מאוחר יותר. אז מהם החסרונות והיתרונות של כל אפשרות? כבר נפרט.  

 

היתרון – מדוע להעניק מתנה?

כאשר אנו מביאים מתנה לבר מצווה אנו יכולים לבחור מתנה שתגיע לחוגג בזה הרגע והוא לא יצטרך לחכות שנים רבות כדי להשתמש בה. אם אנחנו מכירים את הילד נוכל לבחור מתנה שתקלע לטעמו האישי, ואם איננו מכירים אותו אנו יכולים להתייעץ עם ההורים על מתנה יקרה שהילד רוצה מזה זמן רב ואין באפשרותו לקנות. נוכל לבחור לו את המתנה שהוא רוצה לבד או בשיתוף עם אדם נוסף במידה והמתנה יקרה.

כאשר אנו קונים לו מתנה כזאת אנו יודעים שהיא תעלה חיוך על פניו ושהוא ישמח מאוד מאחר והוא רצה אותה כל כך הרבה זמן. יתרון נוסף הוא שכיום קיים מבחר מתנות רחב ומגוון ברחבי האינטרנט וכל קניית המתנות יכולה להתבצע בלחיצת כפתור.

 

החיסרון בהענקת מתנה

החיסרון בהענקת מתנה הוא שלעיתים המתנה אינו לטעמו של הילד, או שגם אם הוא יתלהב ממנה בהתחלה, לאחר זמן קצר הוא יזנח אותה או ישתעמם ממנה ולא יהיה לה כל ערך. אם החלטנו לקנות מתנה חשוב שנקנה משהו באיכות טובה שישמש אותו זמן רב ולא ייהרס וכמובן להשקיע מחשבה בבחירת מתנה בעלת משמעות שתהיה מתואמת עם התחביבים וקווי האופי שלו.

 

היתרונות בנתינה של כסף

כאשר מדובר במתנה של כסף, לרוב הסכומים די ידועים מראש ומשתנים רק בהתאם לקרבה. מצב כזה מקל עלינו וחוסך לנו נסיעות לצורך קניית המתנה. בנתינת כסף איננו צריכים לערוך שיעורי בית מקדימים על אורח חייו של הילד. אנחנו יודעים שהכסף יגיע אליו במוקדם או במאוחר והוא או הוריו יחליטו האם להשתמש בו בצורה נבונה, לקנות מתנה גדולה ויקרה או לשמור בחיסכון עד לגיל בוגר יותר.

 

החיסרון בנתינת כסף

החיסרון בהענקת כסף הוא בדיוק היתרון שבלתת אותו. כאשר אנו מעניקים כסף לא קיים שום מגע אישי והנתינה היא קרה וחסרת רגש וזיכרון. כסף אינו מאפיין את בעל השמחה וסביר להניח שתגובתו לסכום שתיתנו תהיה בדיוק כמו לסכומים האחרים. כסף הינו פחות מוחשי ממתנה שהיא פיזית, וברוב המקרים מתנות הכסף נכנסות לתוכנית חיסכון סגורה והילד יוכל לפתוח אותה רק בגיל מאוחר כאשר הוא כבר לא זוכר כמה כסף אתם או כל אורח אחר הביאו לו.

לסיכום,  השאלה אם מתנה או הכסף לבר מצווה תלויה בשיקולים שונים. סביר להניח שמה שהילד יזכור מחגיגות בר המצווה הוא החגיגה הגדולה והמתנות המרגשות שנשארו איתו למשך שנים ומזכירות לו את הילדות. אז אולי בכל זאת הכף נוטה למתנות?

מתנה או כסף

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא