מה ניתן לעשות במקרה של גניבת זהות

פרטי הזהות שלנו משמשים אותנו במגוון פעולות, כאשר לחלקן יכולות להיות השלכות מהותיות מבחינה כלכלית ובטיחותית. בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים ומתנהלים, גניבת זהות היא תופעה שכיחה למדי. לכן, כדאי להכיר מה ניתן לעשות במקרה של גניבת זהות

 

פרטי הזהות שלנו – למה הם משמשים?

פרטי הזהות שלנו כוללים מגוון פרטים אישיים דוגמת השם המלא, כתובת המגורים, מספר תעודת הזהות, מספרי כרטיסי האשראי, סיסמאות שונות ועוד. מלבד היותם פרטים אישיים וחסויים, הרי שפרטי הזהות הללו מאפשרים לנו לבצע מגוון פעולות, כגון להזדהות באתרים ובמקומות מסוימים, לשלם תשלומים, להזמין מוצרים ועוד.

 

מהי גניבת זהות?

בעידן הדיגיטלי המתקדם של ימינו, תופעת גניבת הזהות הפכה לתופעה נפוצה למדי, כשהיא מתארת למעשה את גניבת הפרטים האישיים שלנו לצורך מטרות מרמה והונאה, היכולים להגיע לנזקים בסך של מאות אלפי שקלים ואף מעבר לכך, זאת מלבד הפגיעה בשמכם הטוב.

 

כיצד מתבצעת גניבת זהות?

למעשה, לא חייבים להיות האקרים או בעלי מומחיות טכנולוגית יוצאת דופן כדי לגנוב זהות. מספיק שמישהו הצליח להבחין בקוד הסודי שהקשתם בכספומט, להאזין למספר האשראי שמסרתם בעסקה טלפונית מסוימת ואף למצוא פרטים מזהים שלכם שזרקתם אל הפח (חשבוניות, פנקסי צ'קים גמורים וכדומה), בכדי לגנוב את זהותכם ולהשתמש בה לרעה.

 

מה עושים במקרה של גניבת זהות?

ככל וגיליתם פעולות מחשידות בחשבון הבנק שלכם או חיובים בלתי מוסברים, מומלץ לפנות בהקדם לחברה המתמחה בחקירות סייבר וגניבות זהות – IBPI חוקרים פרטיים, בכדי לעצור את גנבי הזהות ולהבין מה היקף התופעה והנזקים שנגרמו.

באמצעות חוקרים פרטיים מומחים, ניתן יהיה להגיע ביעילות ובמהירות לגורמים שגנבו את זהותכם ולבסס מעל לכל ספק את אשמתם, באופן שיסייע לכם להגיש נגדם תלונה בהתאם ולדרוש את כספכם בחזרה, כמו גם פיצויים בגין הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו לכם.

 

איך ניתן להפחית את סיכויי גניבת הזהות?

חוקרים פרטיים בעלי התמחות בסייבר בכלל ובגניבת זהות בפרט הם ללא ספק פיתרון אידיאלי במקרים של גניבת זהות, אך לרוב, הפנייה אליהם נעשית בדיעבד ולאחר שהנזקים כבר נגרמו. לפיכך, חשוב להכיר ולדעת כיצד ניתן יהיה להפחית את סיכויי גניבת הזהות שלכם.

בראש ובראשונה, מומלץ יהיה לשמור היטב את הפרטים האישיים שלכם ובמיוחד סיסמאות ומספרי כרטיסי אשראי ולא להעביר אותם לגורמים בלתי מוכרים. לאחר מכן, כדאי יהיה לבחון כיצד אתם מתנהלים עם הפרטים האישיים שלכם במרחבי הרשת ובכלל ולהשתמש בפרטי הזהות שלכם רק באתרים מאובטחים ומוגנים.

 

לסיכום

גניבת זהות הפכה בשנים האחרונות לתופעה נפוצה למדי, בעיקר בשל האפשרויות הטכנולוגיות המתקדמות וכפי שראינו, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם גניבת זהות היא באמצעות חוקרים פרטיים מיומנים ובעלי מומחיות בחקירות סייבר בכלל ובמקרים של גניבת זהות בפרט.

IBPI חוקרים פרטיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הכירו את אתר ריבט!
הכירו את אתר ריבט!

בתחום ההימורים המקוונים והימורי ספורט, יש אינספור פלטפורמות לבחירה. פלטפורמה אחת שזכתה לתשומת לב משמעותית היא Rebet777. במאמר מקיף זה, נחקור ונכיר לכם את אתר

קרא עוד »