מחפשים נוטריון בקרית אונו?

מסמכים מסוימים, הליכים משפטיים שונים והסכמים ספציפיים, דורשים חתימה של עורך דין שהוסמך על ידי המדינה באמצעות משרד המשפטים להיות נוטריון. לנוטריון יש סמכויות שונות מפאת החוק, שמאפשרות לו לסייע לאנשים השונים במספר סוגיות משפטיות. מחפשים נוטריון? המשיכו לקרוא.

 

מה זה אומר בעצם?

כל נוטריון הוא עורך דין, אך לא כל עורך דין הוא נוטריון. לנוטריון יש מספר סמכויות בנוגע למסמכים משפטיים שקבועים בחוק, אותם הוא יכול לערוך, לאמת ולאשר. מסמכים עם חתימה של נוטריון יכולים לשמש כראיה בפני רשויות המדינה השונות, כולל בתי המשפט.

תפקיד הנוטריון התחיל עוד ברומא העתיקה והמשיך עד למערכות המשפט של ימינו. במדינת ישראל, מוסד הנוטריון הוכר עוד מלפני קום המדינה, אך רק בשנות השבעים בוצעה הסדרה של החוק מחדש. קיימים מספר נוטריונים בארץ, שמעניקים שירות לחפצים בכך. למי שמחפש נוטריון באזור זה, ניתן לקרוא עוד על נוטריון בקרית אונו.

 

סמכויותיו של הנוטריון

חוק הנוטריונים משנת 1976 קובע מה נוטריון רשאי לעשות. בכל הנוגע למסמכים, נוטריון רשאי לאשר חתימה על מסמך, תרגום של מסמך, העתק של מסמך ולאשר שהאדם שחתום על המסמך הוא באמת האדם שרשאי ומוסמך לחתום עליו.

פרט לאלו, לנוטריון יש עוד סמכויות בהסכמים מסוימים. למשל, הסכמי ממון, שנעשים בין זוגות שמתכננים להינשא, מחויבים להיערך ולהיחתם במעמד של נוטריון. לפי חוק הצוואה, נוטריון רשאי לאשר עריכת צוואה ולרשום צוואה בפני רשות.

 

איך לבחור נוטריון?

כמו כל בעל מקצוע כזה או אחר שנרצה לבחור על מנת לקבל ממנו שירות במהלך החיים שלנו, גם לבחירת נוטריון ניתן להעמיד קריטריונים מסוימים שלפיהם נבצע את הבחירה. מומלץ לבקש המלצות על הנוטריון מהסביבה, או לחפש המלצות אובייקטיביות מפי אנשים כלפי אותו נוטריון.

בנוסף לכך, מרכיב הניסיון מהווה גורם משמעותי בשיקול הבחירה. נוטריון שיש לו ניסיון יכול לבצע את העבודה שלו בצורה מיומנת יותר. כמו כן, במקרה ואנחנו מחפשים שירות ספציפי מאותו נוטריון, למשל אישור תרגום של מסמך משפטי מסוים, ייתכן ופניה אל נוטריון שיש לו ניסיון בתחום ספציפי זה תהיה יעילה יותר.

 

אתיקה

מפאת העיסוק הרגיש בעולם המשפטי, הנוטריון כפוף לכללי אתיקה שונים. כללים אלו מעוגנים בחוק, ועל הנוטריון לנהוג לפיהם. בין הכללים הללו ניתן למנות את שמירת סודיות מקצועית, שמירת מסמכים באמצעות ארכיון, שמירה על כבוד המקצוע ונאמנות ללקוח. עבירה חמורה על כללים אלו יכולה לגרום לשלילת רישיון הנוטריון על ידי לשכת עורכי הדין.

 

תפקיד משפטי משמעותי

נוטריון הוא לא עוד עורך דין רגיל. יש לו סמכויות ספציפיות בכל הנוגע למסמכים ולהסכמים מסוימים, כך שהתפקיד המשפטי שלו חשוב ומשמעותי. אם אתם מתכננים הליך כלשהו הכולל מסמכים משפטיים, חתימה על הסכם ממון או עריכת צוואה, פנו לנוטריון ובצעו את ההליך בצורה תקנית.

נוטריון בקרית אונו

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »