מה ההבדל בין קופת גמל לקרן השתלמות?

במידה ונשאר לכם כסף בסוף החודש ויש לכם מודעות פיננסית אתם וודאי חושבים לשים את הכסף באיזה מכשיר חיסכון, על מנת שהכסף שלכם יעשה עוד כסף במקום לשכב בעובר ושב. אך בטח נתקלתם בשאלה שרבים מתעסקים בה, איזה מכשיר חיסכון עדיף לפתוח.

בפרט, רבים אינם מבחינים בהבדל בין קופת גמל לקרן השתלמות וכתוצאה מכך קשה להם להחליט במה לבחור. בכן, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. כידוע, מדובר על שני מכשירי חיסכון פיננסי שנועדו להשקעה בשוק ההון על ידי ניהולו של בית השקעות מסוים.

מלבד זאת, מדובר על שני מכשירים שונים לחלוטין, עם מסלולים, מטרות ותנאים שונים. בכתבה הבאה נסביר את ההבדל בין קופת גמל לבין קרן השתלמות.

 

מה זה קופת גמל?

בפסקה הבאה ננסה לתמצת עבורכם ולהסביר מה זה קופת גמל. קופת גמל היא מכשיר חיסכון פופולרי בקרב אזרחי ישראל לחיסכון חוץ בנקאי. הפופולריות של קופה זו מגיעה בעיקר בזכות הדרך הקלה לפתיחתו ומידת נזילותו. קופת גמל מתאימה לחוסכים לטווח הקצר עד בינוני, אך יש כאלו המשאירים את כספם גם עד הפנסיה ונהנים מפטור מס רווחי הון במקרה זה.

בדרך כלל החוסכים באמצעות קופת גמל משתמשים בכסף שצברו וחסכו לכל מטרה ובניהם: קניית דירה או רכב, חופשה בחול וכדומה. קיימים סוגים רבים של קופות גמל, לכל סוג של קופת גמל יש את המטרות, המאפיינים והתנאים המיוחדים לה ויש לחקור את הנושא לעומק יותר.

לטובת מי שרוצה פתרון מהיר וקל אנו ממליצים על הראל קופת גמל, קופה עם תנאים נוחים, שירות מקצועי ותשואה גבוהה.

קֶרֶן

מה  זה קרן השתלמות?

לאחר שהבנו מהי קופת גמל נעבור לדבר על קרן השתלמות. קרן השתלמות היא סוג אחד של קופת גמל. קרן השתלמות מיועדת במקור לממן השתלמויות מקצועיות לעובדים שכירים אך בפועל רבים משתמשים במכשיר זה לצרכים אחרים.

קרן השתלמות היא הטבה אשר ניתן על ידי חלק מהמעבידים, מדובר בקופת גמל פטורה ממס הכנסה ומס רווחי הון עד גובה הפקדה מסוים. במהלך שש שנים ראשונות מאז פתיחת הקרן השתלמות, הקרן אינה נזילה, כלומר אפשר רק להפקיד אליה ולא להוציא. לאחר שש שנים, ניתן להוציא את הכסף שנצבר בקרן.

 

קופת גמל מול קרן השתלמות:

קופת גמל קרן השתלמות
סכום הפקדה שנתית לא מוגבל תקרה עד כ18 אלף בשנה
נזילות תמיד לאחר שש שנים
מס רווחי הון יש אין על סכום הפקדה מתחת לתקרה
מס הכנסה מופקד מהנטו לאחר חישוב מס הכנסה מופקד מהברוטו לפני חישוב מס הכנסה

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין לאחר שקראתם את הכתבה אנחנו מקווים שאתם מבינים יותר את ההבדל בין קופת גמל לבין קרן השתלמות. ההבחנה של ההבדל בין המכשירים השונים חיוני לבחירה מוצלחת יותר בדבר איזה מכשיר מתאים לכם יותר. כעת אתם יכולים על סמך המידע שקיבלתם כאן ובהתאם למצב הפיננסי שלכם ולמטרותיכם, לקבל החלטה טובה יותר בדבר בחירת מכשיר חיסכון פיננסי.

קרן השתלמות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הכירו את אתר ריבט!
הכירו את אתר ריבט!

בתחום ההימורים המקוונים והימורי ספורט, יש אינספור פלטפורמות לבחירה. פלטפורמה אחת שזכתה לתשומת לב משמעותית היא Rebet777. במאמר מקיף זה, נחקור ונכיר לכם את אתר

קרא עוד »