מהם תנאי הקבלה ללימודי רישיון במות הרמה?

מעוניינים להפעיל במות הרמה? מתעניינים בשביל חבר? בשביל הידע? כאן תמצאו את התשובות.

כיום, כמעט בכל מחסן, מפעל, מתחם בנייה תמצאו במות הרמה. בנוסף, יש בהן שימוש גם בתחומים מגוונים כגון חקלאות. במת הרמה הינה מתקן אשר יכול להעלות לגובה אנשים וציוד באופן בטיחותי ויעיל. ישנן במות הרמה שמתנשאות לגבהים של כמה עשרות מטרים. ובכן, מי יכול בעצם להפעיל במה שכזו? כיצד מתקבלים לתפקיד והאם צריכים לעבור הסמכה מסוימת?

 

תנאי הקבלה להפעלת במות הרמה

במת הרמה היא חלק ממה שנקרא מתקני הרמה. דוגמא נוספת למתקני הרמה – מנוף סל. על מנת להפעיל במה שכזו, יש צורך במספר תנאים עליהם נרחיב כאן. ראשית על האדם להיות בעל רישיון נהיגה מתאים לעבודה זו. בנוסף עליו לעבור הסמכה מסוימת ולהתמנות לעבודה על ידי אדם מתאים. על האדם ששואף להפעיל את הבמה להיות בן 18 לפחות.

 

רישיון נהיגה דרגה 1

במידה ואתם רוצים להפעיל במת הרמה ובעצם על הדרך לנהוג במתקן זה, עליכם להיות בעלי רישיון נהיגה דרגה 1. רישיון זה כולל בין השאר אישור על נהיגה בטרקטור, בטרקטורון עם אישור מיוחד וכן – מכונה ניידת ובמה מתרוממת ניידת.

 

הסמכה

לפני ההפעלה, המפעיל צריך לעבור הדרכה על ידי אדם אשר יש לו ניסיון של שנה אחת לפחות בתחזוק ותפעול של מכונת ההרמה. מודע לסיכונים שקיימים בהפעלת והחזקת המכונה.

 

מינוי

כדי לבצע את התפקיד, על המבצע להתמנות לתפקיד זה. בהתאם לחוק, יש שני דברים חשובים שצריכים לקרות מבחינת העובד:
1. אותו עובד אשר שואף להפעיל את הבמה, צריך למלא טופס לפני הפעלת המכונה.
2. עליו להתמנות – כלומר, שאדם שיש לו אישור למנות, אכן ימנה אותו. אלו שיכולים למנות עובד אחר הם תופש המפעל, מבצע הבנייה, בעלי המתקן ומנהל המחצבה.  

 

גיל

על מנת להפעיל במת הרמה ולעבוד זה, על המפעיל להיות בן 18 לפחות. אחרת, כלומר אם הוא צעיר יותר, אז הוא לא יכול להפעיל.

 

ריענון

כמו במקצועות רבים אחרים, ובמיוחד בכאלה אשר יש בהם סיכונים בטיחותיים, יש לעבור ריענון אחת לזמן כלשהו שמוגדר. על פי החוק, מי שעובד בתור מפעיל במת הרמה במפעל במשך תקופה, יעבור ריענון לפחות פעם אחת בשנה. בחוק כתוב שאת ההדרכה, כלומר אותו ריענון, יערוך בעל מקצוע מתאים. אותו בעל מקצוע מתאים, אחראי לבדוק שהעובד מבין את הסיכונים והינו מודע ושולט בכל הנושאים שקשורים לעבודתו.

 

לסיכום

לסיכום, על מנת להפעיל במת הרמה אין צורך ברישיון מסוים אך אכן ישנם מספר תנאים ודברים שאדם צריך לעבור על מנת להיות רשאי להפעיל במות הרמה. למשל – עליו להיות בן 18 לפחות, לעבור הסמכה, להיות בעל רישיון רמה 1 ולהתמנות לתפקיד.

אנשי מקצוע בנייה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא