כלוב או גדר לגורים – מה עדיף לכם בבית

החלטתם לממש את האהבה שלכם לגורים ולקחת אחד משלכם אתם לא תתחרטו. אם עוד לא הבנתם שגור כלבים או ממש כמו תינוק אשר צריך חינוך, טיפול מסור והרבה התייחסות בטח תבינו זאת בקרוב. ישנן שיטות ותפיסות שונות על חינוך ואחזקת כלב אשר אחת השאלות הגדולות היא כלוב או גדר לגורים. 

 

מה זה גדר לגורים

גדר לגורים היא מורכבת מ 8 צלעות אשר ברוב המקרים יהיו באורך של 60 ס"מ. הגדר ניתנת לשינוי הצור על ידי פתיחת החיבורים ופרישה או שמשאירים את הצלעות מחוברות. ההבדל בין גדרות יהיו גובה הצלעות כאשר כלבים גדולים ואתלטיים יצטרכו גדרות גבוהות יותר כדי שלא יקפצו מעליהם.

 

מהו כלוב אילוף לגורים

כלוב גורים עשוי בדרך כלל ממתכת ובעל שתי דלתות, הוא משמש בעיקר לזמן המנוחה של הכלב או לזמן שאתם לא נמצאים בבית אבל הוא לא מיועד לנשיאה של הכלב ממקום למקום. תחתית הכלוב עשויה מפלסטיק. בקניית כלוב חשוב שיהיה גדול מספיק עבור הכלב שלכם כך שהוא יוכל להסתובב בפנים, לעמוד וגם לשכב בנוחות.

 

מה ההבדל בין השניים

גם גדר וגם כלו הם יעילים ושניהם משמשים לאילוף הכלב ולהשיג מטרות דומות כמו התרגלות לטריטוריה חדשה, טיפול בחרדות וחינוך למתי הוא צריך להיות במנוחה ובשקט ומתי זה הזמן לשחק ולהסתובב. ההבדל העיקרי הוא שבכלוב יש גג ובגדר אין והיא גם ניתנת לשינוי צורה – מלבן, ריבוע, עיגול וכו'. הבחירה בין השניים תתייחס לפרמטרים כמו גזע הכלב, גיל הכלב ומטרת האילוף.

 

איך בוחרים?

הגדר לכלבים משמשת לתיחום בלבד, היא מומלצת לשימוש כאשר תצאו מהבית ואינכם מעוניינים שהכלב יסתובב חופשי בבית ויוכל להרוס דברים, לאכול אוכל שלא מתאים לו, לעלות על מיטות וספות ועוד. לעומת זאת הכלוב למרות שעלול להיתפס בקונוטציה שלילית של כליאה הוא דווקא משרה על הכלב ביטחון כמו מלונה או תחליף למעין מאורה, כמובן הוא משמש גם לתיחום כמו הגדר.

 

מה השימוש של גדר וכלוב

המטרה העיקרית של כלוב או גדר היא גמילה מצרכים בבית, התאפקות ושליטה על סוגרים וכמו כן עצמאות לכלבים תלותיים. יש שיטות שממליצות על שילוב של שני הכלבים אשר שניהם יביאו לתוצאות יעילות ויקצר את תהליך הגמילה. לאחר סיום תהליך הגמילה אין חובה להמשיך להשתמש בגדר או בכלב רק במקרים בהם הכלבים עלולים לעשות נזק בבית בזמן שאינכם נמצאים.

 

לסיכום,

אין תשובה ברורה לגביי מה עדיף גדר או כלב, זה בעיקר ההעדפה האישית שלכם גם בנראות בבית וגם בנטייה הראשונית. כן חשוב לדעת שכלבים גדולים עלולים "לקחת" את הגדר לטיול בבית ואז מטרת התיחום לא תשיג את עצמה ובמקרים אלו כן עדיף לקחת כלוב שגם ישרה ביטחון וגם יהיה יציב יותר.

כלוב גורים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא