טיפול ברטיבות בקיר

בבתים רבים ובמיוחד בבתים ישנים, ישנן בעיות אקוטיות של רטיבות בקירות. התופעה באה לידי ביטוי לא רק בכתמי מים, אלא אף בקילוף הצבע מהקירות, בעובש ובסירחון. המאמר יציע דרכים לגילוי מוקדם של רטיבות בקירות וכיצד מטפלים בזה.

 

כיצד מגלים את מקור הנזילה בבית?

גילוי נזילות באמצעות מכשור מתקדם נעשה רק על ידי אינסטלטור מוסמך שיודע לתפעל את המכשור ולאתר באופן מדויק וממוקד את הנזילות. אם הקירות שלכם לחים, מעלים ריחות רעים ומכוסים בכתמי עובש ושערות לבנות של סיד מתקלף, אל תהססו להזמין אינסטלטור לאיתור וטיפול בבעיה. האינסטלטור יפעיל מצלמה טרמית שמסוגלת למדוד את הטמפרטורה בקירות וכך לאתר את מקור הנזילה.

 

הסיבות לקירות רטובים בבית

אם גיליתם שהקירות שלכם בבית רטובים יכולות להיות לכך מספר סיבות. למשל, ייתכן ומדובר באיטום לקוי שגורם למי הגשמים לחלחל בקירות החיצוניים לתוך הבית. לחילופין, ייתכן ובקירות נוצרו סדקים המאפשרים חדירת מים כתוצאה מבלאי ושחיקה. המצלמה הטרמית כאמור מסוגלת למדוד את הבדלי הטמפרטורה בקירות ולאתר את מקור הנזילה.

סיבה נוספת לרטיבות בקירות היא צנרת סדוקה שהתפוצצה במקום מסוים כתוצאה משחיקה והתיישנות. רוב הסיכויים שהנזילות יוצאות מהחיבורים של הצנרת ולכן יש לאתר את המקום המדויק שלהן. עוד סיבה היא השכנים.

בבניינים משותפים כאשר לשכנים מלמעלה יש נזילת ביוב או איטום לקוי, המים מחלחלים בתקרה וממשיכים לזלוג לקירות שלכם. במידה והאינסטלטור מוצא שזהו מקור הנזילה, לא רק אתם תצטרכו לטפל בבעיה, אלא גם השכנים יהיו חייבים לתקן אצלם את הנזילות על מנת שהנזק לא ישנה.

 

רטיבות קירות בשל מערכת ניקוז או אוורור לקויים

אם מדובר על רטיבות בקירות חדר האמבטיה במיוחד בחדרי אמבטיה ללא חלונות, ייתכן והנזילה נובעת מכך שאין מספיק אוורור במקום. במקומות מועדים לפורענות כאלו מומלץ להתקין ונטה לאוורור ולבדוק מדי פעם שהיא אינה סתומה. אם בכל זאת מופיעה רטיבות כתוצאה מהצטברות אדים, יש לטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

אפשרות שניה היא שמערכת הניקוז שלכם סתומה בחדר האמבטיה ויש לפתוח את הסתימה על מנת שהקירות לא יהיו רטובים. בנוסף, רטיבות קירות במרפסת או בגג כנראה נובעת מבעיות ניקוז מכיוון שהגשם חודר אליהן ואין מספיק שיפוע להטיית המים.

חשוב גם לבדוק את המרזבים במיוחד לקראת החורף ולוודא שאינם סתומים מעלים, חול וכד'. בעיות ניקוז נוספות עלולות לצוץ גם במערת הביוב והסתימה תשפיע גם על ניקוז המים.

 

איך לטפל ברטיבות בקירות?

מומלץ לא לטפל לבד בבעיות רטיבות בקירות באמצעות שפכטל וצביעת הקירות מכיוון שהבעיה תחזור על עצמה אם לא מאתרים את מקור הנזילה ומטפלים בה. לכן, יש להזעיק את האינסטלטור המקצועי המומחה באיתור נזילות וטיפול בהן ובכך למנוע הישנות של הבעיה. ניתן לקבל המלצות באתרי האינטרנט ובפורטלים השונים.

איתור נזילות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
Rat
לוכד חולדות

אם אתם לא משתייכים לקבוצת מיעוט בקרב האוכלוסייה, כנראה שנוכחות של חולדות היא לא דבר שנעים לכם. במידה וחולדות הצליחו לחדור אל הסביבה שלכם, חשוב

קרא עוד »
טכנאי מחשבים
איך לבחור טכנאי מחשבים

בעולם המונע הטכנולוגי של היום, המחשבים הפכו לחלק הכרחי מחיי היומיום שלנו. בין אם זה לשימוש אישי או למשימות מקצועיות, אנו סומכים מאוד על מכשירים

קרא עוד »
טכנאי מחשבים
איך לבחור טכנאי מחשבים

בעולם המונע הטכנולוגי של היום, המחשבים הפכו לחלק הכרחי מחיי היומיום שלנו. בין אם זה לשימוש אישי או למשימות מקצועיות, אנו סומכים מאוד על מכשירים

קרא עוד »
כלב להיות מאולף
האם אפשר לאלף כל כלב?

רבים תוהים האם יש אפשרות לאלף כל כלב. טבעי שלרבים מאיתנו תהיינה תהיות לגבי מידת היכולת שלנו לאלף כלב מסוים. לדוגמה, ישנם אנשים רבים שמאמינים

קרא עוד »
שליחים
מתי נשתמש בחברת שליחויות?

בתור מי שמבצעים משלוחים רבים אל לקוחות, אנו נשאלים לא פעם מתי אנחנו משתמשים בחברת שליחויות? מדובר בשאלה שנשלחת אלינו בהודעה פרטית מהגולשים שקוראים את

קרא עוד »