הכנת דוחות מס אמריקאיים – האם אפשר לעשות זאת לבד?

בשנים האחרונה, נרשמת עלייה של רשות המיסים האמריקאית שפועלת בכדי לחייב את כל האמריקאים הנמצאים ברחבי העולם. חוק האמריקאי קובע שכל אדם שיש לו תעודת זהות אמריקאית, או גרין קארד, יחויב להגיש דוחות מס על כל ההכנסות שלו, אפילו אם גר כל חייו במדינה אחרת כמו ישראל. גם אם אותו האדם משלם מיסים בישראל. האם ניתן להכין דוחות מס אמריקאים לבד? או עדיך להיוועץ ברואה חשבון אמריקאי?

 

שיטת המיסוי האמריקאית

שיטת המיסוי האמריקאית פועלת באופן פרסונלי, כלומר, אותו אדם אשר חלים עליו המיסים אינו חייב לגור בארצות הברית, או למקום שבו הוא יצר את ההכנסות שלו. זאת לעומת שיטת מיסוי טריטוריאלית – שלפיה נוהגים כמה רשויות מס בעולם. לפי השיטה הזו, אדם יחויב במס רק כאשר הוא נמצא באותה מדינה.

 

חובת הדיווח

אולי תתפלאו לדעת, אך אם יש לכם דרכון אמריקאי או גרין קארד, ואפילו לא ביקרתם יום אחד בארצות הברית, אתם תדרשו להגשת דוחות מס אמריקאים. במקרה ולא תגישו אותם, צפו לקבל קנסות ועונשים שקבועים בחוק האמריקאי. בנוסף לכך, ישנה חובה על דיווח על חשבונות פיננסים, במקרה ובכל החשבונות יש יותר מ10,000 דולר.

בשנים האחרונות נחקקו חוקים נוספים שמחייבים את כל הבנקים הנמצאים סביב העולם להעביר מידע על חשבונות אמריקאים אשר מתנהלים אצלם, ומי שמסרב לשתף פעולה איתם, כל כסף ממקור אמריקאי המגיע אליו ינוכה ממנו כ-30% במקור.

 

הסכמים בין מדינות

מדינת ישראל חתמה עם רשות המיסים האמריקאית על הסכם. ההסכם אומר שהבנקים בישראל יאספן מידע ויעבירו אותו לאחרי מיוחד במשרד באוצר, אותו אדם ירכז נתונים ויעביר אותם לממשלת ארה״ב בצורה מרוכזת.

הבנקים למעשה מחתימים כל אזרח אמריקאי על טופס שהוא יהיה מחויב לכתוב את כל הפרטים האישיים שלו ועל טופס ויתור סודיות, הטופס הזה מאפשר להעביר את כל הפרטים שלו לרשויות הארה״ב.

מי שמסרב לחתום, או במקרה שאין ברשותו ת כל הפרטים, לא יוכל לפתוח חשבון בנק בישראל, וגם אם יש לו כבר חשבון בנק, החשבון הזה מוקפא על לרגע של החתימה.

 

חופשי זה לא לגמרי לבד

בארצות הברית רשויות המיסים אינם מחפשים לשחק משחקים, בטח כאשר מדובר על מיסים. אם אתם מעוניינים להימנע מקנסות מיותרים, מומלץ מאוד לדווח ולהגיש דוחות מס אמריקאים. גם אם אינם גרים בארה״ב, מאוד חשוב להסדיר את כל ענייני המס מול ארה״ב. ישנה גם תוכנית שנקראת ״גילוי מרצון״, שיכולה להקל עליכם.

אל תפעלו לבד, מערכת המיסים יכולה להיות מאוד נוקשה. פנו אלינו אל מסאמריקה – רואי חשבון אמריקאים ואנחנו נשמח לעזור לכם בכל נושא שתצטרכו מול הרשויות האמריקאים.

 

לסיכום

לרשויות המיסים בארה״ב יש המון דרכים יצירתיות לדרוש ממכם חובת דיווח על ההכנסה שלכם, גם אם אינם גרים בארה״ב ואפילו לא ביקרתם בה. לכן, בכדי להימנע מעונשים וקנסות, הסדירו את חובת הדיווח שלכם, ויפה שעה קודם.

 

2 מחשבונים, ו-2 שטרות ומטבעות על גבי שולחן
2 מחשבונים, ו-2 שטרות ומטבעות על גבי שולחן
רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא