הגשת בקשה לחדלות פירעון ב 3 שלבים

חוק חדלות הפירעון החדש הביא לשינוי משמעותי בכל הנוגע לתחום חדלות הפירעון ולכל הנוגע להגשת הבקשה להליך זה. הדבר הוביל לתהייה בקרב אזרחים רבים שלא יודעים כעת איך הם יכולים להגיש בקשה לחדלות פירעון בהתאם לחוק החדש. החלטנו לכתוב מדריך מקוצר בנושא כדי להביא למודעות בנושא ולהקל על כל אלו שתרים אחר מידע ברשת. הישארו אתנו ותגלו את 3 השלבים שיאפשרו לכם להגיש את הבקשה לחדלות פירעון בקלות.

 

תכירו את האנשים שעומדים מאחורי המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את האינפורמציה הדרושה, ראוי לציין כי זו הובאה לידינו על ידי אנשים יודעי דבר. אם להיות ממוקדים, נציין בפניכם כי מדובר במי שעברו את ההליך ממש לאחרונה והגישו את הבקשה הזו. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט ברשת חברתית מוכרת וביקשנו לקבל מידע בנושא. זו ההזדמנות להודות להם על הליווי הצמוד בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והמידע שלו צפוי להעלות את המודעות בנושא.

 

הגשת בקשה לחדלות פירעון – השלב ה – 1

בשלב הראשון של בקשה לחדלות פירעון יש צורך לפתוח בהליך אל מול הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים.  ראוי לציין כי יש 3 סוגים של הליכים"

  • הליך חדלות פירעון של יחיד שחובו נמוך מ – 153,152 ש"ח
  • הליך חדלות פירעון של יחיד שחובו גבוה מזה שצוין לעיל
  • הליך חדלות פירעון של תאגידים

במדריך הנוכחי נציג בפניכם את ההליך של יחידים בלבד. לאחר שתוגש בקשה להליך זה, יש לעבור אל השלב ה – 2.

 

הגשת בקשה לחדלות פירעון – השלב ה – 2

השלב השני מורכב מ – 2 תתי שלבים עיקריים:

  1. תקופת הביניים (תקופת הבדיקה הכלכלית)
  2. תקופת התשלומים

תקופת הביניים כוללת גיבוש של תכנית כלכלית. בית המשפט בוחן בעצם במשך 9 חודשי התקופה את המצב הכלכלי של היחיד. המטרה של תקופה זו היא לאפשר לנאמן להבין את הגורמים שהובילו את היחיד למצב של חוב כבד במטרה לגבש תכנית שתביא בסופו של דבר להליך שיקום כלכלי.

 

הגשת בקשה לחדלות פירעון – השלב ה – 3

בשלב זה מתחילה תקופת התשלומים. זה הזמן שבו מתחיל היישום של התכנית לשיקום כלכלי של היחיד. כך שבעצם, בסיומה –יסתיימו החובות והם יוסדרו עד תומם. מדובר בשלב שנפרס במרבית המקרים לאורך של כ – 3 שנים. ומטרתו להביא לסיום ההליך בהקדם האפשרי.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את השלבים הגשת בקשה לחדלות פירעון ואת ההליך עצמו שבא לידי ביטוי לאחר מכן. כעת, יש בידיכם את כל המידע המקיף בנושא. כך שנותר לכם רק ליישם את הליך הבקשה ולהתחיל להחזיר את החוב שלכם. לנו נותר בשלב זה לאחל לכם שתסיימו את ההליך בקרוב על הצד הטוב ביותר. בהצלחה!

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שאלות נפוצות - תאונות דרכים
שאלות נפוצות – תאונות דרכים

תאונות דרכים הן למרבה הצער תאונות  שיכולים להיות בעלי השלכות משמעותיות על המעורבים. לאחר התנגשות, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מתמודדים עם מספר עצום

קרא עוד »
פציעה בקטנוע
פגיעת קורקינט? מה ניתן לעשות?

קטנועים זכו לפופולריות עצומה כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם זאת, עם העלייה בשימוש בקטנועים, חלה גם עלייה בפציעות הקשורות לקטנוע. חשוב להבין את הסיכונים

קרא עוד »