איך מוצאים יהלומים ומה התהליך שעוברים בעיבוד?

אם אתם מעוניינים לרכוש לאהובת ליבכם שרשרת יהלום כדאי שתדעו מהם יהלומים, איך מוצאים אותם ומה התהליך שהם עוברים במהלך עיבודם. לפניכם כל מה שרציתם לדעת אבל לא העזתם לשאול על יהלומים.

 

מה זה יהלום?

יהלום הוא מינרל גבישי באחת מהצורות הבאות: קובייה או תמניון שהוא מבנה גאומטרי מורכב שכולל 8 פאות של משולשים שווי צלעות שעשוי מפחמן נקי שהתקרר במהלך מאות מיליוני שנים בתנאים קיצוניים:

  • לחץ של 60,000 אטמוספירות
  • טמפרטורות של 1200-1600 מעלות צלסיוס
  • עומק של 200-250 ק"מ מתחת לקליפת כדוה"א.

המשמעות היא שמציאת יהלומים נחשבת לעבודה קשה כי היא מצריכה אמצעים שונים כמו כרייה, סינון וכו'. למרות ועל אף העובדה שהכורים נעזרים באמצעים חדשניים ומתוחכמים.

לדוגמה: יהלומים נמצאים לרוב בסלעים שנקראים קימברליט ע"ש העיר קימברלי בדרום אפריקה (מקום מושבו של מכרה היהלומים הראשון בעולם שהוקם במאה ה-19), אבל רק 10% מסלעים אלו מכילים יהלומים ורק בכ-1% מהם הכרייה נחשבת לכלכלית.

אולי בגלל העובדה שמדובר במינרל נדיר יש תופעה שנקראת "יהלומי דמים" – יהלומים שתהליך הכרייה שלהם נעשה בצורה לא חוקית, כולל ניצול של הכורים ושהרווחים ממכירת היהלומים מממנים ארגוני טרור.

 

יהלומים הם לנצח

מכיוון שיהלום נחשב למינרל הקשה ביותר בטבע הוא משמש בתעשייה לצורך קידוח של בטון וסלעים, ליטוש של עדשות מזכוכית ועוד.

עם זאת, רמת הקושי הגבוהה של היהלום מבטיחה שהוא לא יישחק לעולם ולכן ידוע כתכשיט האולטימטיבי. ובמילים אחרות – לא סתם נאמר ש"יהלומים הם לנצח".

למרות שהיהלום מופיע כבר בתנ"ך כאחד מ-12 אבני החושן ונחשב לסמלו של שבט זבולון, הוא שימש עד המאה ה-15 כאביזר מיסטי ופולחני ולא כתכשיט.

ואגב, הראשונה שעשתה שימוש ביהלום כתכשיט היא מארי, אשתו של מקסימליאן הראשון שהיה קיסר האימפריה הרומית הקדושה במאה ה-15.

עם זאת, המחיר והיוקרה שלהם היו ידועים מאז ומתמיד. למשל, במאה ה-1 לספירה אמר המשורר והאסטרולוג הרומי מרקוס מניליוס שהיהלום יקר יותר מזהב. גם הסופר, חוקר הטבע ומפקד הצבא והצי הרומי פילניוס הזקן טען בתקופה זו שהיהלום הוא שיא המותרות והעושר.

 

ליטוש יהלומים

למרות העובדה שיהלום נחשב למינרל הכי מבריק שקיים בטבע הוא מצריך ליטוש מסיבה אחת – יהלום גולמי ללא ליטוש אינו מנצנץ ואינו ממצה את הפוטנציאל שלו להחזיר אור.

למרות העובדה שכברי בתחילת המאה ה-20 נקבעו סטנדרטים מודרניים לליטוש יהלומים , אין עד היום סטנדרט בינ"ל אחיד בתחום ליטוש היהלומים.

עם זאת, רובם עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים שמאפשרים להבין את הדרך המיטבית להישברות קרני האור ביהלום  -מה שמבטיח את הגברת האור שהיהלום מפיק.

לקטלוג טבעות אירוסין.

יהלום גדול

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שעון יד
שעוני גברים הוגו בוס

שעוני הגברים של המותג הוגו בוס הינם הנמכרים ביותר בישראל, וכעת גם לכם יש את ההזדמנות לבצע רכישה של שעון הוגו בוס במחיר מצוין ועם

קרא עוד »