המילה מותג לרוב גורמת לנו לחשוב על החברות הגדולות בענפי התעשייה השונים. עם זאת, קיימים מותגים אחרים, מותגים אישיים, שסובבים סביב אדם מסוים ולא בהכרח סביב עסק כלשהו. איך בונים מותג אישי? למה הוא רלוונטי? זאת ועוד, במאמר שלפניכם.
מה זה אומר בעצם?
כאשר אנו מדברים על מיתוג אישי, אנו מדברים על מיתוג של אינדיבידואל מסוים והפיכתו למותג בפני עצמו. המיתוג האישי יכול להתבצע בכמה רמות, החל משיווק מסוים של האינדיבידואל בקרב סביבה מסוימת, ועד הפיכת חברות, עסקים ונכסים מסוימים למזוהים עם אותו אינדיבידואל.
צריך לזכור שכאשר אנו מדברים על מיתוג באופן כללי, אנחנו מדברים על התפיסה וההווי הכללי שנצרב לסביבה מאינטראקציה כלשהי, ולכן מיתוג אישי יפנה לדעת קהל. תהליך המיתוג האישי יעצים לחיוב את ההווי מאינטראקציות עם אותו אדם, בין אם מדובר על מפגש פיזי, או על מפגש שנעשה באמצעות כלי מדיה שונים.
מתי נהיה זקוקים לסוג כזה של מיתוג?
מיתוג אישי הוא הליך שהשפעתו מורגשת באופן דינמי. בהתאם לתקציב ולמטרות של הלקוח, חברות העוסקות במיתוג אישי יכולות לתכנן את השפעת ההליך. למשל, אדם המעוניין בהצלחה גדולה יותר בשוק העבודה, יכול לפנות להליך של מיתוג אישי, על מנת ליצור תחושת כדאיות מצד חברות מסוימות בדבר העסקתו, ובכך להגדיל את השתכרותו.
בנוסף, המיתוג העסקי יכול לסייע לאדם שעוסק כעצמאי. עסקים מסוימים מבססים את כוחם בשוק, בין היתר, על ידי העמדה של דמות מסוימת, לרוב בעל העסק, כפנים של העסק כלפי חוץ. תהליך מיתוג אישי ידע כיצד לשים אדם זה במרכז ולשווק אותו בצורה יעילה, על מנת לשפר את הצלחת העסק.
כיצד מתבצע הליך המיתוג האישי?
תהליך של מיתוג אישי נעשה בכמה רמות. ראשית, הוא נעשה ברמה התקשורתית, באמצעות כלי תקשורת שונים, כמו רדיו וטלוויזיה. שנית, הוא נעשה ברמה האינטרנטית, באמצעות רשתות חברתיות. לבסוף, קיים גם צד פיזי להליך המיתוג האישי, והוא נעשה ברמת מפגשים עם האנשים הרלוונטיים.
מה שבפנים ומה שבחוץ
פניה לחברת מיתוג על מנת לקבל שירותי מיתוג אישי, תכלול ניתוח של התכונות החיצוניות והפנימיות של אותו האדם, על מנת להבין כיצד לבצע את הליך המיתוג שלו בצורה הטובה ביותר. תכונות פנימיות שיכולות להילקח בחשבון, יהיו בין היתר כריזמה, אינטליגנציה, חוש הומור, ניסיון חיים וערכים.
תכונות חיצוניות שיכולות להילקח בחשבון, יכולות להיות בין היתר שפת גוף, מראה, גובה וסגנון לבוש. שילוב של התכונות הפנימיות, יחד עם התכונות החיצוניות של הלקוח, יאפשר תכנון אסטרטגיית מיתוג אישי מוצלחת.
בהתאם להרגשה
עולם המיתוג מציע תהליכים רבים, ביניהם תהליך המיתוג האישי. לצרכים מסוימים, כמו עבודה או עסקים, זה יכול להיות תהליך משתלם עם קבלות מוכחות. מרגיש שאתה יכול לסחוף אחרים בעזרת התכונות האישיות שלך? תהליך המיתוג האישי הוא בדיוק בשבילך.