חוקים בעיצוב גרפי

בשנים האחרונות נראה שתחום העיצוב הגרפי צמח במיוחד וביסס את מעמדו כתחום יציב בשוק ונחשק בתעשייה. התחום הפך רחב ידיים ומסתעף למיני תחומים בשלל תוכנות עיצוב במחשב. ייחודיותו באה לידי ביטוי בשילוב המודרני בין עולם האומנות לעולם המחשב שמניב גרפיקה איכותית. כמו בכל תחום אחר, גם לעיצוב הגרפי יש תורה משל עצמו והיא היסוד של כל יצירה גרפית מושקעת. ישנם מספר כללי אצבע מנחים שכל גרפיקאי דוגל בהם ויודע שהם המפתח לעיצוב נכון ומוצלח. אז מה באמת עומד מאחורי עיצובי הגרפיקה האהובים והטובים? על מה חשוב לשים תשומת לב מרבית? לפניכם ריכוז מצומצם של חוקים שכדאי ליישם בהכנת העבודה הגרפית.

1.כל המוסיף(צבע) גורע– כלל פשוט לכאורה אך קריטי ואף גורלי. יש לוודא בעת בנייה ועיצוב לוגו לדוגמה, לא לשלב יותר משלושה צבעים. חוק שחשוב להקפיד עליו מפאת העובדה הפשוטה שכמות צבעים רבה מדי עלולה להכביד על הקהל ולהביא את המטרה ההפוכה שהיא איבוד עניין. חשוב להתאים את העיצוב לקהל היעד שאת תשומת ליבו אנו מעוניינים למשוך ולשים דגש על בחירת צבעים הולמת.

  1. עיצוב חדיש ומסקרן– על מנת שהיצירה הגרפית תמצא חן בעיני הצופה, עליה להיות מעוצבת באופן שלא נראה לפני. היא צריכה להביא משהו רענן ומודרני או מסר חריף וחד שיעניין את הקהל, ירשים וילהיב אותו. יצירתיות היא שם המשחק בעולם הגרפיקה והיא המרכיב העיקרי ליצירה גרפית במיטבה. יתר על כך, חשוב לשמור על מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסה שמשנים את פני התמונה ומעלים את הרמה של היצירה המעוצבת פי כמה.
  2. פשוט ונקי– לעיתים קרובות מומלץ ואף רצוי להמעיט ולא לדחוס גופנים ואלמנטים כדי לשמור על סדר ומראה אסתטי ואלגנטי. המעצב הגרפי עושה שימוש בקווי עיצוב נקיים במטרה לשמור על רמת הריכוז של המתבונן ביצירה. העין האנושית מטבעה אינה אוהבת להתאמץ יתר על המידה ומעדיפה להביט על פני יצירה נקייה, מסודרת ולא עמוסה. קצר וקולע זה המוטו כשמדברים על עיצוב גרפי.

כמובן שיש עוד המשך והרשימה היא ארוכה. בכל זאת, מדובר בתורה שלמה של חוקים וכללים שיש ללמוד בצורה מעמיקה וגורפת. הסוד לעיצוב נבון טמון ברכישת ידע תאורטי ומקצועי וכן טכניקות עיצוב יוצאות דופן, משמעותיות וחיוניות. מכללה כמו מכללת סולו עיצוב גרפי ותיקה ומובילה את התחום ומציעה שפע קורסים בשיטת אונליין שיכשירו אתכם להיות מעצבים גרפיים מצליחים. אם גם אתם מחוברים לעולם האומנות ואוהבים את הטאץ' הדיגיטלי של תחום הגרפיקה, אתם יודעים מה המקצוע הבא שלכם.

מפל שמיים ויער

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עכבר וכדור העולם
טרנדים בעיצוב אתרים

עיצוב אתרים הוא תחום דינאמי אשר משתנה ללא הרף, ומחייב בעלי עסקים לעבוד עם חברות מקצועיות וזאת כדי לעמוד בקצב. מהם הטרנדים החמים ביותר? המומחים

קרא עוד »